تغییر در شیوه برگزاری مسابقات رنکینگ دار کشتی

از سوی اتحادیه جهانی کشتی آخرین تغییر در شیوه برگزاری رقابت‌های رنگیک دار سال ۲۰۲۳ اعلام شد.

تغییر در شیوه برگزاری مسابقات رنکینگ دار کشتی

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی نخستین مسابقات رنگیک دار اتحادیه جهانی کشتی سال ۲۰۲۳ برای حضور در آخرین رقابت‌های جهانی پیش از المپیک اول تا پنجم فوریه (۱۲ تا ۱۶ بهمن) در زاگرب کرواسی خواهد بود. دومین مسابقه رنکینگ‌دار هم ۲۳ تا ۲۶ فوریه (۴ تا ۷ اسفند) در قاهره مصر انجام می‌شود. بیشکک قرقیزستان میزبان سومین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در اول تا چهارم ژوئن ۲۰۲۳ است و آخرین مسابقه رنکینگ‌دار نیز ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

با وجود آنکه اتحادیه جهانی کشتی سهمیه کشتی گیران رنکینگ دار را در رقابت‌های جهانی و قاره‌ای افزایش داد به طوری که ۸ نفر برتر رنکینگ با توجه به امتیازی که کسب کردند در بالا و پائین جدول قرار می‌گرفتند و در رقابت‌های آسیایی نیز این سهمیه به ۴ نفر افزایش پیدا کرده بود یعنی کشتی گیران مطرح در رقابت‌های جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی و در رقابت‌های آسیایی تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر کشتی نمی‌گرفتند، اما همچنان مسابقات رنکینگ دار با استقبال چندانی از سوی قهرمانان مواجه نمی‌شد چرا که اکثر کشتی گیران عنواندار اعتقادی به وزن کم کردن بیش از اندازه نداشتند.

در همین راستا اتحادیه جهانی کشتی در اقدامی جدید برای بالا بردن جذابیت و کیفیت مسابقات رنگینک دار تصمیم گرفت در سال ۲۰۲۳ تغییراتی را اعمال کند که مهمترین آن برگزاری مسابقات با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن است تا کشتی گیران مطرح ترغیب شوند با دغدغه کمتری در این رقابت‌ها به میدان بروند. در نتیجه انتظار می‌رود بسیاری از مدعیان حضور در المپیک با شرکت در مسابقات رنکینگ‌دار، به دنبال جمع کردن امتیاز‌های بیشتر باشند تا با خیالی آسوده‌تر در جمع برترین‌های وزنشان قرار گیرند و در نهایت کسب سهمیه المپیک را برای خود ساده‌تر کنند.

تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان با ۱۸ نماینده و تیم آزاد نیز با ۶ کشتی گیر برای حضور در نخستین مسابقات رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ راهی کشور کرواسی خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها