جام وهبی‌امره

زد و خورد شدید کشتی‌گیر ایرانی و ترکیه‌ای/ ویدئو

محمدرضا مختاری که این شانس را داشت نماینده ۷۷ کیلوگرم ایران در مسابقات گزینشی المپیک شود، مبارزه‌اش با زد و خورد شدید همراه شد.

 زد و خورد شدید کشتی‌گیر ایرانی و ترکیه‌ای/ ویدئو

رقابت‌های کشتی فرنگی جام بین‌المللی وهبی‌امره از صبح روز گذشته در آنتالیا آغاز شده است و امروز در چهار وزن المپیکی 60، 67، 77 و 87 کیلوگرم دنبال شد.

در وزن 77 کیلوگرم که به نوعی یکی از مهمترین اوزان اعزامی بود، تیم منتخب کشورمان چهار نماینده داشت که امین کاویانی‌نژاد، محمدرضا مختاری و امیر عبدی در یک سمت جدول و علی اسکو در سمت دیگر به رقابت با حریفان پرداختند.

کاویانی‌نژاد بعد از شکست حریفی از ترکیه، امیر عبدی را 4 بر یک برد و در ادامه 4 بر 3 به محمدرضا مختاری که در سال‌های 2021 و 2022 نماینده 72 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی بود، باخت.

مختاری بعد از پیروزی مقابل کاویانی‌نژاد این شانس را داشت که با کسب نتیجه خوب، بالاتر از سایر رقبای داخلی‌اش در 77 کیلوگرم، نماینده این وزن در مسابقات گزینشی بیشکک شود، اما مصاف او با یوکسل سارجیجک از ترکیه بسیار پرتنش آغاز شد و ضرباتی که دو کشتی‌گیر به هم وارد می‌کردند، تشک مبارزه را رفته رفته به میدان جنگ تبدیل کرد تا این مسابقه با زد و خورد شدید دو کشتی‌گیر و ورود برخی افراد به تشک نیمه تمام بماند.

هر دو کشتی‌گیر از سوی میزبان دیسکالیفه شدند و تصمیم گرفته شد تا با توجه به حذف مختاری و حریف ترکش، یک مبارزه بین بازنده‌های آنها در مرحله قبلی برگزار شود که امین کاویانی‌نژاد یک - یک کشتی‌گیر قزاق را برد و به جای مختاری فینالیست شد.

از آن سوی جدول هم علی اسکو با شکست کشتی‌گیرانی از ترکیه، ژاپن، قزاقستان (دو حریف) به فینال رسید تا با کاویانی‌نژاد مبارزه کند.

به این ترتیب دیسکالیفه شدن مختاری به کل سرنوشت دیگر مدعیان 77 کیلوگرم کشورمان را تغییر داد، چرا که امیر عبدی هم که به کاویانی‌نژاد باخته بود، با صعود این کشتی‌گیر به فینال، به جدول شانس مجدد بازگشت. در حالی که حریف فینال اسکو هم به جای مختاری، کاویانی‌نژاد شد.

حجم ویدیو: 10.62M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 | دانلود ویدیو
منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رابی
    6

    اقتدارتون را ...

    نظرات شما -
    • عليقلي
      2

      يه سري پان ترك اينجا هم عقده گشايي ميكنند . اولا كشتي و بايد از اول نگاه ميكرديد كه كشتي گير تركيه اي چه جوري تو سر و صورت ايرانيه ضربه ميزد و داور هم چيزي نميگفت. كار كشتي گيرمون زشت بود و با اين كار اينده خودشو نابود كرد ولي واقعا داوري اين مسابقه اشكال داشت و حريف تركيه اي ضربه هاي غير ورزشي زيادي در طول مسابقه زد و در نهايت مشت خوبي هم دريافت كرد. اونايي هم كه ميگن چرا فرار كرد، دعواي يك به يك كه نبود، با توجه به اينكه مسابقه تو تركيه برگزار ميشد و كادر فنيشون بجاي جدا كردن چند نفري قصد تلافي داشتند، بهترين كارو كرد و فرار كرد. اونهايي هم كه حرف از بي تمدني و بي ابرويي ايرانيا ميزنند، اولا مشابه اين دعوا ها و تنشها تو تمام مسابقات ورزشي پيش مياد . مگه زيدان با سر تو صورت و سر حريفش كله نكوبيد؟؟ ثانيا اگه به بي تمدني باشه بايد به كادر تركيي اي گرفت، ورزشكار تحت شرايط مسابقه است و اون مربي هست كه بايد شرايط رو مديريت كنه نه اينكه بدتر از خود كشتي گير چند نفري حمله كنند. باز هم دم مربي ايران گرم كه با توپ و تشر شاگردشو اروم كرد فكر كنيد اگه كادر فني ايران هم ميخواست عين اونا عمل كنه چه فاجعه اي پيش ميومد. درسته خيلي مشكل داريم و عصبي هستيم ولي اينقدر خود تحقيري و همه چيز رو به اقتدار و تمدن ربط دادن منصفانه نيست.

  • عبف
    15

    تقصیر کشتی گیر ایرانی بود بزدل فرار کرد.ولی اون زد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اولین ضربه باید داور مسابقه رو قطع میکرد اخطار و امتیاز به نفع ما میداد

  • ناشناس
    14

    این کشتی‌گیر یک لحظه جوگیر شد و تشک کشتی را با مملکت متمدن خودش اشتباه گرفت و خیال کرد که تشک کشتی هم خاک اهورایی ایرانه

    نظرات شما -
    • عليقلي
      1

      مملكت متمدن و مهمان نواز تو تركيه است كه مربي و كادر فني هم چند به يك ميريزن سر يكي؟ ورزشكار اگه خطايي هم كرده مربي و سرپرست بايد جلوگيري كنند و بعد پيگيري، نه مثه لشكر كشي خيابوني بپرند رو تشك.

  • دومان
    10

    وقتی با سر کله میزنی به صورت طرف و فکر میکنی چاله میدونه همین میشه ...آبرویی برای ما ایرانی نزاشتین شماها..

  • امین
    9

    مختاری 7-3 عقب بود خیلی عصبی کشتی میگرفت شروع کننده درگبری هم بود،

  • مهدی
    4

    دارن میزنن بچه های ما رو؟
    یکی باید این گزارشگر ها رو توجیه کنه که فقط گزارش کنن نه داوری

  • علوی
    5

    کشتی گیر ایرانی ادب را رعایت مکرد .و ترک‌ها خویشتن داری کردند

    نظرات شما -
    • محمدایمان
      1

      فارس جماعت خویشتن داره وگرنه الان زنده نبود اون کشتی گیر ترک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها