امسال ۹۳۰۰ تن جو از اراضی کشاورزی گیلان برداشت می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره آغاز برداشت جو از ۵ هزار و ۷۳۱ هکتار از اراضی این استان، گفت: پیش بینی شده ۹ هزار و ۳۰۰ تن جو امسال برداشت شود.

امسال ۹۳۰۰ تن جو از اراضی کشاورزی گیلان برداشت می شود

مسعود الماسی، با اشاره به اینکه برداشت محصول جو از اراضی شهرستان‌های رودبار و رودسر آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال پیش بینی شده ۹ هزار و ۳۰۰ تن جو برداشت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله جو در ۵ هزار و ۷۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان کشت می‌شود، افزود: کشت جو به صورت دیم انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه جو در اراضی بالادستی، میان بند و جلگه‌ای شهرستان‌های آستارا، املش، تالش، رضوانشهر، رودسر، رودبار و سیاهکل کشت می‌شود، ادامه داد: جوکاران گیلانی محصول خود را با بهره گیری از ۱۲ دستگاه کمباین مخصوص برداشت این محصول برداشت می‌کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محترم
    0

    کار بسیار خوبی انشاالله یکی از روشهای رسیدن به خودکفایی تولید وکاشت کالای اساسی مثل گندم وج ووبرنج و....این کاشت اولا باید مکانیزه انجام داد وکاشت رو در سراسر ایران خصوصا خوزستان هرمزگان و.... ما یک کشور با اقلیم خشک هستیم کالاهایی رو باید کاشت هم اب کمی می خواهند وهم اینکه کالای اساسی مردم هستند ادم بعضی وقت‌ها می بینه که دشت قزوین هندوانه کشت کردند به یا این می افتد که اصلا هیچکسی نظارت بر تولید ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها