اجرای طرح پرورش ماهیان گرمابی در ۱۰۵ هکتار از آب بندان های آستانه

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: امسال طرح پرورش ماهیان گرمابی در چهار پهنه از آب بندان های طبیعی این شهرستان( به مساحت ۱۰۵ هکتار ) در حال اجراست .

اجرای طرح پرورش ماهیان گرمابی در ۱۰۵ هکتار از آب بندان های آستانه

حسن قاسمپور روز چهارشنبه با اشاره به اینکه پرورش ماهیان گرمابی در این آب بندان ها از فروردین ماه امسال توسط بخش خصوصی آغاز شده ، افزود: بیگ هد، کپور، آمور ، فیتوفاگ از جمله ماهیان گرم آبی است که در این آب بندان ها پرورش داده و به بازار مصرف عرضه می شوند.

وی زمان برداشت ماهیان گرمابی از این آب بندان ها را اواخر آبان ماه اعلام و یادآور شد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰۰ تن از انواع ماهیان گرم آبی در آب بندان های شهرستان برداشت شود.

قاسمپور در ادامه حمایت از اجرای طرح های پرورش ماهیان گرمابی در آب بندان های طبیعی را از سیاست های اداره شیلات عنوان و تصریح کرد : این شهرستان از وجود ۳۷ پهنه آب بندان ( به مساحت ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار ) بهره مند است .

به گفته وی در صورت بازوسازی ، مرمت و احیای این تعداد آب بندان از سوی متولیان و همچنین بخش خصوصی ، پرورش ماهیان گرمابی در این منطقه توسعه پیدا می کند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران این بخش از سوی شیلات اظهار داشت: ایجاد اشتغال ، رونق اقتصادی ، افزایش سرانه مصرف ماهی و سلامت خانواده ها از مهمترین اهداف اجرای طرح های تولید ماهیان گرمابی در آب بندان های طبیعی این شهرستان به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر ، ۱۰۵ روستا دارد و با حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها