خسارت بارش شدید باران به ۳۰ درصد از شالیزارهای آستارا

مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: ۳۰ درصد شالیزارهای شهرستان آستارا بر اثر بارش شدید باران دچار خوابیدگی و خسارت شدند.

خسارت بارش شدید باران به ۳۰ درصد از شالیزارهای آستارا

ایرج شیاکار با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از شالیزارهای آستارا به زیر کشت محصول برنج رفته است، اظهار کرد: بیشترین نوع برنج تولیدی در شهرستان مرزی بندر آستارا هاشمی و میانگین تولید آن چهار و نیم تن شلتوک در هر هکتار است.

شیارکار، افزود: با وجود کمترین سطح کشت برنج در آستارا در استان گیلان، سالانه بالغ بر پنج هزار تن برنج مازاد این شهرستان به مناطق دیگر ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا، گفت: برای نظارت بر کاشت، داشت و برداشت برنج، پنج مهندس کشاورزی شرکت‌های خدمات مشاوره با جهاد کشاورزی آستارا همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بندر آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان قرار دارد، ادامه داد: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و شش هزار و ۹۰۰ بهره بردار دارد،

مدیر جهاد کشاورزی آستارا اظهار کرد: از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، سه هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج برداشت می‌شود.

شیارکار، با بیان اینکه برنج، محصول راهبردی استان گیلان و بیمه کشاورزی ضامن افزایش تولید است، افزود: کشاورزان برای جبران خسارت خشکسالی و سیلاب، محصولات خود را بیمه کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها