رقابت‌های "کشتی گیله مردی" در رودسر آغاز شد

رقابت‌های "کشتی گیله مردی" در رودسر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم رضا مودبی امشب در مراسم آغاز رقابت‌های کشتی گیله مردی در رحیم آباد اظهار داشت: رقابت‌های کشتی گیله مردی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بخش رحیم آباد رودسر آغاز شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان رودسر گفت: این رقابت‌ها با حضور 40 کشتی‌گیر در اوزان سبک و سنگین وزن از استان‌های گیلان و مازندران در سالن شهید صمدپور رحیم آباد رودسر برگزار می‌شود و کشتی‌گیران به‌مدت 20 شب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رده سنی آزاد برگزار می‌شود تصریح کرد: هر شب 20 کشتی برگزار می‌شود و در روزهای پایانی بر اساس جدول، کشتی‌گیران به مصاف یکدیگر رفته و در پایان رقابت‌ها به نفرات برتر جوایز نقدی و لوح قهرمانی اهدا می‌شود.

مودبی هدف از برگزاری این رقابت‌ها را ترویج و توسعه کشتی گیله مردی عنوان کرد و افزود: تلاش بر این است تا این رشته سنتی، بومی و محلی که از سالیان دور به نسل امروز رسیده ترویج شود و به‌درستی به نسل نوجوان و جوان جامعه منتقل شود.

رئیس ورزش و جوانان رودسر با اشاره به استقبال پرشور اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان از این رقابت‌ها، آن را نشانه علاقه مردم به ورزش‌های سنتی و بومی محلی خواند و گفت: این رقابت‌ها با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها