اجرای طرح آمایش نیازمند وفاق بین مدیران و نخبگان گیلان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: برای اجرای مناسب طرح آمایش استان، باید حداکثر وفاق را بین مدیران، مسئولان، نمایندگان، فرمانداران و نخبگان استان ایجاد کنیم.

اجرای طرح آمایش نیازمند وفاق بین مدیران و نخبگان گیلان است

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از ایسنا، کیوان محمدی در کارگاه هم اندیشی سیاست گذاری برنامه آمایش گیلان، با بیان اینکه تدوین و تبیین طرح آمایش سرزمین یک مسئله و اجرای آن مسئله‌ای دیگر است، اظهار کرد: برای اجرای مناسب طرح آمایش استان، باید حداکثر وفاق را بین مدیران، مسئولان، نمایندگان، فرمانداران و نخبگان استان ایجاد کنیم. بنابراین هرچقدر در این مرحله وقت بگذاریم مرحله اجرا سهل‌تر خواهد بود.

وی بر تداوم جلسات کارشناسی در این خصوص تاکید کرد و افزود: برای سناریو‌نویسی آمایش گیلان یک جلسه کافی نیست و مایلیم از دیدگاه‌های نمایندگان و صاحب‌ نظران محترم دستگاه‌های اجرایی در تدوین طرح آمایشی استان بهره‌مند شویم. اینکه گسترش فضاها به سمت کوه و کوهپایه و... باشد، بایستی هم دانشگاهیان و هم مسئولان منطقه نظر بدهند و به نوشتن سناوریوهای مختلف کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تصریح کرد: مشکل ایران و گیلان در داخل حل نمی‌شود، بلکه برای حل مشکل باید تمهیدات مقدماتی رخ دهد تا زمینه برای آنچه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مبحث برون گرایی آن فرمودند محقق شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از درون‌زایی و برون   گرایی حرف زدن راحت است ولی اینکه بتوانیم جاپایی در تجارت منطقه پیدا کنیم کار خیلی راحتی نیست به همین دلیل باید دقت و توجه بیشتری داشته باشیم.

محمدی متذکر شد: معتقدم آنچه می توانیم برای گیلان انجام دهیم حول پنج محور است و در صدر آنها محیط زیست قرار دارد. آمایش ما به هر نتیجه که می خواهد برسد در ابتدا باید عامل محیط زیست را در نظر داشته باشد، زیرا محیط ‌زیست ما بسیار حساس و شکننده است و اگر خدای نکرده تخریب شود به این سادگی ها احیا نخواهد شد.

وی اضافه کرد: رودخانه ها، جنگل‌ها، خاک و آب، هوا و... به گونه‌ای است که در هر نوع فعالیت کشاورزی، صنعتی و گردشگری باید به محیط زیست توجه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، درخصوص کشاورزی گفت: به طور سنتی گیلان، استان کشاورزی بوده و ما نمی توانیم از آن غافل شویم؛ چراکه معشیت و امنیت غذایی ما وابسته به آن است.

محمدی، با تاکید بر داشتن برنامه در رویکرد گردشگری، افزود: از گذشته دور در گیلان مسئله گردشگری وجود داشته و امروزه بسیاری آن را به عنوان مسئله اول مطرح می‌کنند لذا باید برای آن برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به سابقه گیلان در بحث تجارت بین   الملل، تاکید کرد: از دوره صفویه به این سو گیلان یکی از مبادی ورود و خروج کالا و حتی مسافر به اروپا بوده و آثاری از گیلان نیز در این زمینه در منطقه قفقاز و روسیه موجود است. اگر می‌خواهیم به مانند گذشته مسئله تجارت را رونق دهیم، باید به انزلی و آستارا که خط ریلی گیلان از این شهرها عبور خواهد کرد، به عنوان دو شریان حیاتی کشور و حتی جهان توجه ویژه کنیم.

این مقام مسئوب عنوان کرد: برای تحقق این‌ موارد نیاز به هماهنگی و کمک نمایندگان محترم استان‌ها با یکدیگر با استفاده از تشابهات فرهنگی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای یک استان و کشور صرفا کار یک سازمان نیست، متذکر شد: باید یک همگرایی عمیقی بین همه سازمان ها و نهادها و متفکران و صاحب‌نظران باشد تا ان شاءالله قدم های بهتری برداریم.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها