اجرای طرح هادی در ۱۳۰ روستای فومن/ تنها یک روستا باقی مانده است

رئیس بنیاد مسکن فومن با اشاره به اینکه طرح هادی در ۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است، گفت: تنها یک روستا باقیمانده که در حال پیگیری هستیم.

اجرای طرح هادی در ۱۳۰ روستای فومن/ تنها یک روستا باقی مانده است

مهدی عفتی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بنیاد مسکن فومن برگزار شد بنیاد مسکن را نخستین نهادی عنوان کرد که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد، گفت: بنیاد پس از اجرای مطلوب هدف ساخت مسکن روستایی در عرصه تدوین طرح‌های هادی و سنددار کردن اراضی روستایی گام برداشته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی روستایی سبب نظم بخشی به روستاها می‌شود، گفت: در شهرستان فومن ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد طرح هادی در ۱۳۰ روستا اجرایی و تنها یک روستای خدا شهر باقیمانده که با پیگیری‌ها نماینده شهرستان در حال اقدام هستیم.

عفتی با اشاره به اینکه از ۱۳۰ روستایی که طرح هادی در آنها اجرای شده ۵۴ روستا با توجه به اینکه ۱۰ سال از مدت اجرا این طرح گذشته نیازمند بازنگری هستند، گفت: با توجه به هزینه بالای بازنگری در حال حاضر ۱۰ روستا در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه این نهاد در حوزه مسکن شهری نیز فعالیت‌های انجام داده است، بیان کرد: در استان گیلان تنها شهرهای فومن و انزلی دارای مسکن شهری هستند.

رئیس بنیاد مسکن فومن با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته ۸ هزار و ۲۵۰ جلد سند برای ۵۸ روستایی این شهرستان صادر شده است، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۰۰۰ فقره سند روستایی در فومن صادر شده است.

وی به رتبه شهرستان فومن در زمینه صدور سند روستایی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: ۴۹ درصد روستاهای شهرستان دارای سند روستایی هستند.

عفتی در ادامه با بیان اینکه ۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان فومن احداث و مقاوم سازی شده است، گفت: شاخص مقاوم سازی شهرستان فومن ۳۲ درصد بوده در حالی که این شاخص در کشور ۳۶ و استانی ۳۵ درصد است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها