روابط تجاری بریتانیا با یزد گسترش میابد

استاندار یزد گفت: از سرمایه گذاری‌های مستقیم و مشارکتی همراه با انتقال فناوری بخش خصوصی انگلستان استقبال می کنیم.

روابط تجاری بریتانیا با یزد گسترش میابد

محمود زمانی قمی استاندار یزد در دیدار رابرت مک ایر سفير انگلیس در یزد گفت: از سرمایه گذاری‌های مستقیم و مشارکتی همراه با انتقال فناوری بخش خصوصی انگلستان استقبال می کنیم و بخش خصوصی شما می تواند با توجه به مزیت‌های خوب یزد در زمینه‌های صنعتی ،معدنی ،سلامت ،گردشگری ،اشتغال وسرمایه گذاری‌هایی در استان یزد داشته باشد.

زمانی قمی با اشاره به اینکه یزد چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور است افزود: ۲۷ درصد صنعت نساجی ، ۱۵ درصد صنعت فولاد و۵۰ درصد صنعت کاشی و سرامیک کشور را دارا است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یزد از تمدن و تاریخی کهن برخوردار است که موجب ثبت جهانی آن شده است.

سفیر بریتانیا نیز دراین نشست با اشاره به برنامه‌های خود در یزد گفت: گفتگو‌های خوبی در زمینه‌های مختلف گردشگری و فرصت‌های تجاری در یزد داشته است و بخش خصوصی کشورش علاقه زیادی برای گسترش روابط تجاری با ایران و از جمله یزد دارد
راب مک ایر افزود ما متعهد هستیم از روابط تجاری مان با یران حمایت کنیم و ان را بهبود بخشیم.

سفیر بریتانیا دیشب در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان یزد از علاقه و انگیزه وافر تجار و فعالان اقتصادی انگلستان برای فعالیت اقتصادی با ایرانیان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این انگیزه‌ها را اجرایی کنیم.

رابرت مک ایر ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران به ویژه یزد را بسیار خوب توصیف کرد و تاکید کرد با هموار کردن مسیر می‌توان زمینه ورود شرکت‌های انگلیسی به عنوان شرکای تجاری شرکت‌های ایرانی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اینکه انگلستان همواره به تعهدات اقتصادی خود در قالب برجام پایند بوده و هست افزود: این کشور تلاش می‌کند با همکاری کشور‌های دیگر ساز و کاری برای روانه کردن منافع اقتصادی به سوی ایران در قالب برجام را فراهم کند.

سفیر بریتانیا در ایران با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام عملا فعالیت‌های اقتصادی با ایران دچار مشکلات شده و آن هم به خاطر تاثیر اقتصاد بزرگ آمریکا خاطر نشان کرد در حال ایجاد سیستم بانکی مطمئنی هستیم که بتوانیم از آن طریق بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم.

مک ایر گفت: کار بر روی این سیستم آغاز شده، اما با توجه به سنگینی کار و چند طبقاتی بودن این سیستم زمان اجرای آن نامعلوم است.

در این دیدار بر گسترش روابط تجاری و گردشگری بین انگلستان و استان یزد تاکید شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها