دیدار سفیر بریتانیا با استاندار یزد

در دیدار سفیر بریتانیا با استاندار یزد زمینه‌های فعالیت مشترک بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های استان یزد تشریح و بر تقویت روابط تجاری در قالب برجام به ویژه توسعه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تاکید شد.

دیدار سفیر بریتانیا با استاندار یزد

استاندار یزد در دیدار با سفیر بریتانیا گفت:تاریخ روابط دو کشور با فراز و فرود‌های مختلفی روبه رو بوده است، اما دقت در روند گذشته و تصمیم گیری منطقی نسبت به آینده می‌تواند این روابط را معنا دار و با خروجی مناسبی همراه سازد.

محمود زمانی قمی افزود: پس از تصویب برجام قرارداد‌های امیدوارکننده‌ای فی مابین ایران و انگلیس تحقق یافت، اما متاسفانه در حال حاضر بر خلاف حقوق بین المللی خروج یک جانبه آمریکا از برجام را شاهد هستیم.

زمانی قمی خاطرنشان کرد:امیدواریم این دستاورد‌ها تحت تاثیر رفتار غیر منطقی آمریکا قرار نگیرد و کشور‌های مختلف رفتار مناسبی نسبت به این بد عهدی نشان دهند و اقدامات اثرگذار هرچه زودتر به ثمر نشیند.

وی ضمن بیان ظرفیت و توانمندی‌های استان یزد اظهار داشت:رویکرد ایران در حوزه اقتصادی توجه به استعداد‌های داخلی و مزیت‌های ملی است، اما توسعه ارتباط با سایر کشور‌ها و انجام فعالیت‌های مشترک نیز همواره دنبال می‌شود.

استاندار یزد بیان کرد:تاریخ و تمدن غنی ثبت شده در یونسکو، ارزش‌های فرهنگی، نیروی انسانی متخصص، تنوع معدنی، توانمندی در زمینه درمان و سلامت، فعالیت‌های صنعتی و گردشگری از شاخصه‌های استان یزد است و به عنوان نمونه‌ای ارزشمند از جامعه مدنی پذیرای سرمایه گذاران خارجی در زمینه‌های مختلف به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط می‌باشد.

سفیر بریتانیا در ایران گفت: همزمان با سفر به یزد و در مذاکراتی که تا کنون صورت گرفته است زمینه‌های مفیدی برای همکاری در موضوعات گردشگری، تجاری، علمی و دانشگاهی مطرح و نسبت به برنامه‌های دو طرف هم اندیشی شد.

راب مک ایرافزود:دولت انگلیس نسبت به برجام و روابط تجاری ایران و اروپا متعهد است و تمرکز دو طرف بر شناسایی فرصت‌های مناسب همکاری و انجام فعالیت‌های مشترک قرار دارد.

وی بیان کرد:جذابیت و علاقه زیادی در بخش خصوصی بریتانیا نسبت به ایران و یزد وجود دارد و برای بهبود روابط و برقراری ارتباط نزدیک‌تر تلاش می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها