توانایی دولت و ملت ایران برای عبور از این لحظه سخت را باور داریم

آقای رئیسی فوریه سال گذشته بعد از مصاحبه اختصاصی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» در کنار کارمندان چینی عکس یادگاری گرفت

توانایی دولت و ملت ایران برای عبور از این لحظه سخت را باور داریم
خبر شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و همراهانش در یک سانحه هوایی، تمام جهان را به شدت شوکه کرده است. رهبران چین تسلیت عمیق و همدردی صمیمانه خود را ابراز کرده‌اند، رسانه‌های چینی لحظه به لحظه این رویداد را گزارش  داده و من و اطرافیانم هنوز نتوانسته‌ایم این واقعیت تلخ را باور کنیم و بپذیریم.

«شی جین پینگ»، رئیس‌جمهوری خلق چین روز دوشنبه با ارسال پیامی به «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ایران، درگذشت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است که آقای رئیسی از زمان آغاز به کار به عنوان رئیس جمهور ایران، در حفظ امنیت و ثبات ایران و ارتقای توسعه و شکوفایی ملت سهمی شایان داشت و در عین حال تلاش‌های تحسین کننده برای تعمیق و تقویت روابط مشارکت راهبردی همه جانبه چین و ایران انجام داد. درگذشت وی ضایعه‌ای بزرگ برای مردم ایران بود و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست دادند.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز که در سفر خارج از کشور به سر می‌برد، درگذشت غم انگیز رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت و اظهار داشت: رئیس جمهور رئیسی و وزیر خارجه امیرعبداللهیان کمک‌های مهمی در پیشبرد توسعه روابط چین و ایران و ارتقای همکاری‌های دوستانه منطقه‌ای کردند. پس از وقوع این حادثه، چین کمک فعالی در کار جستجو و نجات به ایران ارائه کرده و برای ادامه حمایت‌های لازم، آمادگی دارد.

من یک تعامل نزدیک با رئیس جمهور رئیسی داشتم. در فوریه سال گذشته، آقای رئیسی یک دیدار رسمی از چین داشت و در حاشیه این سفر یک مصاحبه اختصاصی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» انجام داد. من در ترجمه این مصاحبه شرکت کردم. در طول مصاحبه، عمیقاً تحت تأثیر عشق و نفرت آشکار رئیس جمهور رئیسی قرار گرفتم. وی از یک سو قاطعانه با آمریکا که قوانین خود را بالاتر از قوانین بی‌ المللی می‌داند و سپس تحریم‌های غیر قانونی و وحشیانه  را علیه ایران اعمال می‌کند، مخالفت کرد و از سوی دیگر گفت که چین «بهترین شریک همکاری‌های آینده» برای ایران است. وی از هیچ تلاشی دریغ نکرد تا همکاری همه جانبه دو کشور را ارتقا دهد. رئیسی بعد از این مصاحبه در دفتر یادداشت رادیو و تلویزیون مرکزی چین آرزوی موفقیت کرد و نوشت: «در آگاه‌بخشی و امیدآفرینی موفق باشید!»، این نشان دهنده انتظارات ایشان از نقش هدایت رسانه ملی در افکار عمومی است.

عملکرد سه سال دولت رئیسی فوق‌العاده بوده است. این کشور در آزمون‌های سختی مانند اپیدمی کرونا، پرونده «مهسا امینی» و تحریم‌های سخت آمریکا مقاومت کرده و نتایج قابل توجهی در امور داخلی و خارجی کسب کرده است. به ویژه از سال گذشته، ایران به آشتی با عربستان سعودی دست یافته و به «سازمان همکاری شانگهای» و سازوکار همکاری «بریکس» پیوسته است. این موفقیت حاصل تلاش‌های خستگی ناپذیر رئیس جمهور رئیسی و وزیر خارجه امیرعبداللهیان است. در این روند چین نیز نقش مهمی در میانجیگری، ترویج و هدایت ایفا کرده که نشان می‌دهد مشارکت راهبردی جامع چین و ایران در سطحی بالا قرار دارد.

در حال حاضر غم سراسر ایران را فرا گرفته اما ما معتقدیم دولت و مردم ایران توانایی عبور از این لحظه سخت را دارند. کابینه ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به مسیر رئیس جمهور رئیسی ادامه خواهد داد و اداره کشور مختل نخواهد شد. من همچنین معتقدم که این حادثه تلخ، مسیر چین و ایران برای ارتقاء دوستی سنتی و همکاری‌های متقابل سودمند را تغییر نخواهد داد.

همانطور که رئیس جمهور شی جین پینگ در پیام تسلیت خود خاطرنشان کرد، دولت و مردم چین برای دوستی سنتی خود با ایران اهمیتی بسیار قائل هستند و معتقدند که با تلاش مشترک دو طرف، روابط مشارکت راهبردی همه جانبه چین و ایران تداوم، تحکیم و تقویت خواهد یافت.

منبع: رادیو بین المللی چین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد