رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:

قدرت دفاعی کشور امکان ریسک جنگ را از آمریکا گرفته است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها قدرت دفاعی ایران را به خوبی می‌دانند و قطعاً شرایط به شکلی نیست که آنها بخواهند ریسک کرده و وارد جنگ با ایران شوند.

قدرت دفاعی کشور امکان ریسک جنگ را از آمریکا گرفته است

حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در خصوص رفتار آمریکایی‌ها گفت: اگر به سخنان سران آمریکا و اخبار منتشر شده توجه کنیم می‌بینیم که خود آنها حرف‌هایشان را پس گرفته‌اند و اعتراف می‌کنند برای جنگ با ایران آمادگی ندارند.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی وجود دارد که بگوییم جنگ نخواهد شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند جنگ نمی‌شود و مذاکره هم «سم» است. این بیان یک فلسفه و مبنا دارد. اول اینکه در خود آمریکا هیچیک از شرایط آمادگی برای ورود به یک ماجراجویی نظامی ایران وجود نداد. بدهی خارجی آمریکا ۲۱ تریلیون دلار است، یعنی این کشور در مرز بحران است.

سعیدی افزود: از سوی دیگر ارتش آمریکا آمادگی برای جنگیدن را ندارد و تجربه عراق و افغانستان را جلوی چشم دارند که در آنجا چه اتفاقی برای آنها افتاد. آمریکا در عراق حدود ۷ تریلیون دلار هزینه کرد و ۴ هزار کشته داد و در نهایت نیز دستاوردی هم نداشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه ایران با کشورهای دیگری که آمریکا به آنها حمله کرده بسیار متفاوت است، تصریح کرد: دلیل دیگر که می‌گوئیم جنگ نمی‌شود این است که آمریکایی‌ها دیگر توان ائتلاف سازی علیه ایران را ندارند و ائتلاف با رژیم صهیونیستی و آل سعود اگر می‌توانست برای آنها مؤثر باشد در یمن مؤثر می‌بود. کنفرانس ورشو نیز نشان داد که آمریکا دیگر توان ائتلاف سازی بر علیه ایران را ندارد و آنها در این اجلاس شکست خوردند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه شرایط بین المللی اجازه نمی‌دهد آمریکا وارد یک ماجراجویی دیگر شود، افزود: از همه مهمتر، قدرت دفاعی ایران است. آمریکایی‌ها قدرت دفاعی ایران را به خوبی می‌دانند و از ظرفیت‌های موشکی، پهپاد و دریایی ایران باخبرند. شرایط به شکلی نیست که آنها بخواهند ریسک کرده و وارد جنگ با ایران شوند.

وی مسئله سوخت و نفت را یکی دیگر از عوامل سد کننده راه آمریکا در آغاز جنگ علیه ایران دانست و گفت: آمریکا در این حوزه به شدت آسیب پذیر است و در جامعه آمریکا اگر قیمت بنزین افزایش یابد تبدیل به بحران می‌شود. نفت ۱۰۰ دلار یا ۱۵۰ دلار برای آمریکایی‌ها قابل تحمل نیست. مطمئن باشید اولین ترقه‌ای که در این منطقه زده شود قیمت نفت را به بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار می‌رساند و جامعه آمریکا نمی‌توان این افزایش قیمت را تحمل و فرو می پاشد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: مسئله مهم دیگر این است که چند ماه دیگر احزاب در آمریکا وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شوند. آمریکا در دوران رقابت انتخاباتی بار شیشه دارد و دست به هیچ اقدام مهمی در عرصه منطقه‌ای و بین المللی نمی‌زند. به همین دلیل آنچه آمریکایی‌ها از احتمال جنگ بیان می‌کنند «بلوف سیاسی» است. در ونزوئلا هم مشخص شد آمریکایی‌ها حرفی برای گفتن ندارند و با بلوف و ایجاد ترس می‌خواهند طرف مقابل را وادار به عقب نشینی کنند.

حجت الاسلام سعیدی به مسائل داخلی و تلاش برخی برای ترساندن مردم از جنگ اشاره کرد و گفت: نگرانی ما از داخل است. در داخل کشور یک جریاناتی وجود دارد که برای دشمن بسترسازی کرده و دشمن هراسی را تقویت می‌کند که این خطرناک است. این افراد، مزدور بی جیره و مواجب دشمن هستند و بسیار بد است که اعلام می‌کنند ما در دوراهی جنگ و صلح قرار داریم. صلح با چه کسی؟ و جنگ با چه کشوری؟ اولاً آمریکا با چه توانی می‌خواهد با ایران بجنگد. بعد از آن باید گفت با آمریکایی مذاکره کنیم که پایبند به هیچ تعهدی نیست! مذاکره در این شرایط به معنای تسلیم شدن در برابر آنها است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها