نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان می دهد 76درصد کاربران، سرعت بالای خبررسانی تلگرام را دلیل اصلی استفاده از این اپلیکیشن می دانند

کانال های خبری، اصلی ترین دلیل کاربران ایرانی برای استفاده از تلگرام

شش سال پس از خلق پیام رسان تلگرام، 76درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خبرفوری می گویند به خاطر کانال های خبری و فضای رسانه ای، از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

کانال های خبری، اصلی ترین دلیل کاربران ایرانی برای استفاده از تلگرام

تلگرام هنوز پیام رسان محبوب ایرانی هاست که براساس آخرین تخمین ها، حدود 45 میلیون کاربر در کشورمان دارد. با وجود آنکه بیش از یک سال است که این اپلیکیشن فیلتر شده، اما هنوز بخش عمده ای از دارندگان گوشی های هوشمند موبایل از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

اما سوال اینجاست که دلیل این محبوبیت بالا چیست و چرا با وجود آنکه این اپلیکیشن گاهی به دلیل استفاده از فیلترشکن به سختی باز می شود، هنوز بخش بزرگی از جامعه ایرانی از آن به عنوان اپلیکیشن محبوب خود استفاده می کنند؟

کانال خبر فوری همزمان با ششمین سالگرد تولد این پیام رسان در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواست تا درباره دلیل اصلی خود برای استفاده از این پیام رسان نظر بدهند.

در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شد که «شش سال از تولد تلگرام می‌گذرد. با توجه به اینکه این پیام‌رسان در ۴ سال اخیر محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران بوده، دلیل اول شما برای حضور در این پیام‌رسان چیست؟»

برای پاسخ به این سوال پنج گزینه مطرح شد:

۱- سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت

۲- کسب خبر با سرعت بالا

۳- ارتباط با دوستان و خانواده

۴- استفاده از محتوای آموزشی

۵- دسترسی به مطالب پزشکی و سلامتی

از میان 14هزار و 638 مخاطبی که در این نظرسنجی شرکت کردند، یازده هزار نفر معادل 76درصد کل شرکت کنندگان به گزینه دوم یعنی «کسب خبر با سرعت بالا» رای دادند که مربوط به وجود کانال های خبری در تلگرام است.

گزینه دوم برای پاسخ به این پرسش نیز به موضوع سرگرمی و اوقات فراغت مرتبط بود. دو هزار نفر معادل 13درصد مخاطبان، قابلیت سرگرمی در تلگرام را دلیل استفاده از این اپلیکیشن برشمردند که احتمالا مرتبط با وجود کانال های طنز و سرگرمی در این شبکه اجتماعی است.

ارتباط با دوستان و خانواده که مرتبط با وجود گروه های تلگرامی است، دلیل حدود یکهزار مخاطب برای استفاده از تلگرام بود. چیزی معادل 7درصد از کل شرکت کنندگان.

دو گزینه آخر هم استفاده از محتوای آموزشی و نیز دسترسی به مطالب پزشکی بود که به ترتیب 4 و یک درصد از کل را به خود اختصاص می داد.

به این ترتیب براساس یافته های این نظرسنجی می توان چنین نتیجه گرفت که اصلی ترین دلیل ماندگاری و محبوبیت بالای تلگرام در ایران، ضعف اطلاع رسانی در سایر بسترهای موجود است و قابلیت این اپلیکیشن برای اطلاع رسانی با سرعت بالا، بخش بزرگی از مخاطبان را در این فضا نگه داشته است.

نظر شما درباره تلگرام چیست؟ اگر استفاده کننده از این پیام رسان هستید، اینجا کامنت بگذارید و بنویسید که دلیل اصلی شما برای ماندن در تلگرام به رغم فیلترینگ، چیست؟

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • سامان
    0

    صدو شصت میلیون دلار چیشد...

  • اصغر علیزاده میابی
    0

    با فیلتر هیچی درست نمیشه

  • محمد
    0

    من از تلگرام بخاطر این نمیتونم بیرون بیام چون اکثرا عزمشون رو جمع نکردن بیان سروش یا ایتا ولی از کانالهای خبری سروش و ایتا استفاده میکنم

  • مجید دالوند
    0

    من تو گپ کانال دارم و واسه جمع کردن محتوا نیاز دارم بیام تلگرام و از کانالهای مرجع اون حوضه فایلها رو بردارم وگرنه تلگرام همچین تحفه نطنزی نیست. یه بار گپ رو تجربه کنید تا متوجه بشین پیامرسان سرعت به چی میگن و پیامرسان بروز چه ملاکهایی باید داشته باشه واسه بروز بودن. تلگرام دیگه انقضاش سر رفته به مرور اونم راه فیسبوک رو در پیش میگیره

  • adel
    0

    تلگرام یک پیام رسان جامع و کامل هستش ولی سروش و ایتا و غیره یک نرم افزار من در آوردی ایرانی بی کیفیت هستش تلگرام قابل مقایسه با دیگر نرم افزارها نیست

  • اریو
    0

    ادمین عزیز 75% شرکت کنندها نظرشون سرعت و...تلگرام بوده ن 75% کاربران چون 75% کاربران طبق تعداد اعضای کانالتون یچیزی حدودبیش از 1/5 میلیون نفر میشه درحالیکه کل شرکت کنندهها تو نظرسنجی شما 14000 بیشتر نبوده لطفا یکم ب مخاطباتون بیشتر ارزش قاعل شید

  • م.چ
    0

    برای این که هیچ سرگرمی دیگه ای نداریم هر کار بخواهیم بکنیم پول مبخواد ....امکانات مبخواد...اینجوری یه گوشه میشینیم و سرمون رو گرم میکنیم..اخبارش هم که همش افسرده کننده هستش...خبر مفت خوری و پارتی بازی وبی توجهی به مردم و.....ولی به هرحال چاره ای نداریم

  • مهدی کوششی
    0

    سلام عزیزان کسی گوش شنوا نداره حتما کسی سرو سری با فیلتر شکن فروش داره که این فیلتر رو از تلگرام بر نمیدارن اپراتورها هم سرعت رو همچین میکشند پایین که نگو بهشون زنگ میزنی میگی اقا من ۸ مگا بایت بر ثانیه خریدم چرا سرعت کمه میگه از فیلتر شکن حتما استفاده کردید مثل موضوع کنکور اقا دانشگاه صندلی خالی داره رتبه اولیا هیچکدام کلاس کنکور نرفتن ولی این کلاسا و کنکور حذف نمیشه خدایا مددی اقا دستم بدامنت کمک کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها