اثر معجزه آسای راه رفتن در سلامتی کارمندان

اثر معجزه آسای راه رفتن در سلامتی کارمندان

تیمی از متخصصان امریکا تحقیقاتی روی ۳۶۲۶ بزرگسال در طی سه سال مداوم انجام دادند. در این تحقیق که روی تمام این افراد در طی این ۳ سال مانیتور کنترل حرکات نصب بود سعی بر این بود تا مشاهده شود شرکت کنندگانی که دچار مرگ زودرس بوده اند چه کارهایی در زمان هایی که ننشسته اند انجام داده اند. نتیجه این بود که انجام کارها به صورت ایستاده هیچ تاثیر مثبتی روی بدن این افراد نداشته است. اما کمی راه رفتن معجزه خواهد کرد.

نشستن مداوم در طی روز ضررهای جبران ناپذیری برای بدن دارد. اموری که برای انجام آن ها نیاز به نشستن طولانی مدت داریم، سبب فرسایش و آسیب های جدی به بدن انسان می شوند. مخصوصا کسانی که طرز نشستن آن ها صحیح نیست بیشتر از سایرین در خطر این مشکل جدی هستند و بیشتر از سایر افراد از مشکلاتی مانند درد گردن و کمر رنج می برند حتی ورزش منظم روزانه نیز نمی تواند در مقابل ضررهای حتمی و گاها جبران ناپذیر این نشستن های طولانی مدت کاری بکند.
اگر مجبور هستید ساعت ها پشت میز کار بنشینید نگران نباشید در ادامه این مطلب پیشنهاد ساده ای را به شما خواهیم داد تا از خطرات احتمالی در امان بمانید.

جلوگیری از آسیب های نشستن طولانی مدت

شاید باور نکنید ولی راه بسیار ساده ای برای جلوگیری از این همه آسیب به بدن وجود دارد.
کافی است به ازای هر ساعت نشستن حداقل دو دقیقه از جایتان بلند شوید و البته پیشنهاد من به شما بلند شدن و انجام چند حرکت کششی است. اگر روزانه ۵ الی ۹ ساعت کار می کنید ۱۶ دقیقه از این زمان را به انجام حرکات کششی و راه رفتن اختصاص دهید. البته لازم به ذکر است که فعالیت منظم ورزشی روزانه را نباید فراموش کنید.

تحقیقاتی روی ۳۶۲۶ بزرگسال امریکایی در طی سه سال مداوم انجام شد. در این تحقیق که روی تمام این افراد در طی این ۳ سال مانیتور کنترل حرکات نصب بود سعی بر این بود تا مشاهده شود شرکت کنندگانی که دچار مرگ زودرس بوده اند چه کارهایی در زمان هایی که ننشسته اند انجام داده اند. نتیجه این بود که انجام کارها به صورت ایستاده هیچ تاثیر مثبتی روی بدن این افراد نداشته است.

بنابراین اگر در طی روز گاهی می ایستید و کارهایتان را ایستاده انجام می دهید باید به شما بگویم هیچ گونه حرکت مثبتی انجام نداده اید، اما کمی راه رفتن معجزه خواهد کرد. در واقع افرادی که به ازای هر ساعت حداقل دو دقیقه پیاده روی می کنند ۳۳ درصد کمتر از سایر شرکت کنندگان دچار مشکلات ناشی از نشستن شده اند.

بنابراین تا حد ممکن سعی کنید در طی روز کارهایتان را به گونه ای تنظیم کنید که حداقل ۱۶ دقیقه پیاده روی داشته باشید حتی اگر محیط کارتان به گونه ای است که انجام حرکات کششی در آن جا میسر نباشد.
به عنوان نمونه قسمتی از مسیر رفت و برگشت را پیاده روی کنید یا در زمان های استراحت کمی قدم بزنید و بدن تان را ریلکس کنید.

منبع: ایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها