فضاسازی رسانه‌های غربی علیه ایران

مقامات آمریکایی: محل دقیق حملات به عربستان در ایران شناسایی شده است!

رسانه‌های غربی به نقل از مقامات آمریکایی می‌گویند که این کشور منشا حملات را شناسایی کرده و تعدادی موشک و پهپاد از داخل خاک ایران و از جنوب این کشور تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده‌اند.

مقامات آمریکایی: محل دقیق حملات به عربستان در ایران شناسایی شده است!

مقامات آمریکایی به شبکه خبری "سی بی اس" گفته‌‌اند که این حملات از نقطه‌ای در شمال خلیج فارس صورت گرفته است.

بنا بر گزارش بی بی سی، سامانه‌های دفاع موشکی عربستان همگی به سمت جنوب و یمن معطوف هستند و در قبال موشک‌هایی که از شمال می‌آیند کارآیی ندارند.

ایران هرگونه دست داشتن در این حملات را رد کرده است.


این خبر در حالی منتشر شد که ساعاتی پیش‌تر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته بود فرانسه نمی‌داند حمله به تاسیسات نفتی عربستان از کجا انجام شده و این کشور "تا این لحظه شواهدی ندارد که نشان دهند این پهپادها از اینجا یا آنجا آمده‌اند و من نمی‌دانم آیا کسی این شواهد را دارد."

لودریان در قاهره به خبرنگاران گفت: "مقامات عربستان پیشنهاد کرده‌اند که کارشناسان بین‌المللی و سازمان ملل را در تحقیقات درباره واقعیت‌ها و منشا حملات مشارکت داشته باشند."

امروز نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا برای تمام نمایندگان کنگره درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان درخواست "جلسه توجیهی اطلاعاتی" کرده بود.

همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا تلفنی گفتگو کرد و طبق بیانیه دولت بریتانیا، دو رهبر بر اهمیت تنش‌زدایی در منطقه تاکید و توافق کردند که با همکاری با یکدیگر و متحدانشان واکنشی مشترک به حمله به تاسیسات نفتی عربستان نشان دهند.


مرکل که به اردن سفر کرده در کنفرانس خبری مشترک با ملک عبدالله پادشاه اردن گفت برجام تنها راه محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است: "ما بر این باوریم که توافق برای جلوگیری از رسیدن ایران به توانایی هسته‌ای نظامی سنگ بنایی است که باید به آن برگردیم."

"اما فهرستی طولانی از دیگر مسائل ایران هم هست از جمله برنامه موشک‌های بالستیک و دخالت در سوریه."

"در روزهای گذشته تنش در منطقه افزایش یافته و آلمان همواره طرفدار تنش زدایی است و راه‌حل‌های درازمدت فقط از طریق سیاسی امکان‌پذیر است."

او همچنین گفت دلیلی نمی‌بیند ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی را لغو کند. آلمان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی-آمریکایی در سال گذشته فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد و در فروردین امسال هم به دلیل جنگ یمن آن را تمدید کرد.

این ممنوعیت شش ماهه دو هفته دیگر تمام می شود اما خانم مرکل گفت "هیچ ضرورتی نمی‌بیند" که دولت آلمان این سیاست خود را تغییر دهد. فرانسه و بریتانیا به این تصمیم آلمان سخت انتقاد دارند.

خبرگزاری رویترز همچنین خبر داده که اعضای اپک، آژانس بین‌المللی انرژی و همچنین دست‌اندرکاران صنعت نفت نمی‌دانند که تولید نفت عربستان کی به حالت عادی بر‌می‌گردد. به گزارش رویترز عربستان هنوز در این مورد اطلاعاتی ارائه نکرده و همه منتظر کنفرانس خبری عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان هستند که تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.

اما ساعتی بعد همین خبرگزاری از قول منابع ارشد سعودی نوشت که عربستان به بازیابی هفتاد درصد تولید از دست رفته (روزانه ٥.٧ میلیون بشکه) نزدیک شده و در "دو تا سه هفته آینده" تولید نفت به حال عادی برمی‌گردد در حالیکه دیروز به نقل از منابع سعودی گزارش شده بود که بازگشت تولید به حال عادی "ماه‌ها" طول می‌کشد.

این فضاسازی ها در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به ریاض درحالی صورت می‌گیرد که امیدها به کاهش تنش‌ها در خلیج فارس در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل به اوج رسیده بود.

هنوز هیچ منبع رسمی ادعای رسانه‌های غربی درباره نقش تهران در حنله به عربستان را تایید نکرده است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • لبیک
    0

    سلام الحمدالله که پوزه عربستان وامریکا به خاک مالیده شد کار هر کشوری باشد دست مریضا و ای ول دارد .امریکا انگیس فرانسه تمام کشورها غربی دارن از این حرام زاده سعودی حمایت می کنند چه اطلاعاتی تجهیزاتی کمک میکند مشکل ندارد کسی دنبال مقصر نمی گرددولی تا یک لاستیک تو عربستان اتیش میگیرد دنبال مقصر میگردد اول همه ایران مقصر است تا کور شوید که نمی توانید عزت ایران را ببینید

  • لبیک
    0

    مثل خر امریکا دروغ میدهد

    نظرات شما -
    • مراد
      0

      این جه سیستم راداری است که فقط یه سمت را وشش میده؟خح خح خح

  • مرتضی
    0

    تنگه هرمز تا زمانی نفت منطقه را از خود عبور می دهد که نفت ایران هم از ان عبور کند. ولی با این وجود یمنی ها به ا ارامکو حمله کردند. ما نبودیم

  • ترلان
    0

    حاجی اصن ما زدیم دلمون خواست زدیم اینقدر واق واق نکنین شما هم مرد هستین بزنین

  • smaeil
    0

    عربستان خیلی دور برداشته بود، باید یه زهر چشم میدید تا بفهمه ضرر زدن، و کشتار دیگران چه طعمی دارد

  • ر
    0

    ایران نزده اگه بزنه اینقدر عرضه داره که گردن بگیره ولی اینجور که پیداشت عربستان به یه گوشمالی خوب نیازداره

  • بندری
    0

    حالا دیگه نیازی تنگه راببندیم مستقیما چاههای نفت را میزنیم

  • شهروند
    0

    براورد شرایط جهانی به گونه ای است که اگر حملات را تشدید کنیم هم هرگز جنگی شروع نمی شود لذاحملات بعدی به عربستان شدید تر خواهد بود یقینا اگر ذره ای احتمال جنگ با امریکا وعربستان واسراییل وجود داشت شرایط وسیاست ها به گونه دیگری رقم میخورد. جهان در اینده ای نه چندان دور شاهد ابر قدرت دیگری به نام ایران خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها