حجت‌الاسلام پناهیان:

وقتی نمی توانیم زندگی جمعی را یادبگیریم چه انتظاری برای ظهور امام زمان(عج) داریم؟

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیش از ظهور باید زندگی جمعی را بیاموزیم، اظهار کرد: اینکه شیعیان تکی به مسجد جمکران رفته اند و دعا کرده اند و یا هیئتی را راه اندازی کرده اند، این کارها فایده ای ندارد، باید زندگی جمعی را یاد بگیریم.

وقتی نمی توانیم زندگی جمعی را یادبگیریم چه انتظاری برای ظهور امام زمان(عج) داریم؟

به گزارش خبرفوری به نقل از وعده صادق؛ وی با بیان اینکه شیعیانی که نمی توانند با هم زندگی کنند، چگونه انتظار دارند تا امام زمان(عج) ظهور کند؟، گفت: امروزه هر فردی راه خود را می رود و به دیگران هم کاری ندارد، افراد معتقدند اگر به زندگی دیگران کار داشته باشیم، مصیبت دارد، اختلاف نظر به وجود می آید، تفاوت روحیه وجود دارد و ... بنابراین بهتر است، هر کس به کار خود باشد تا امام زمان(عج) ظهور و همه امور را اصلاح کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه با اشاره به اینکه شیعیان در آخرالزمان باید ظرفیت اجتماعی خود را بالا ببرند، تاکید کرد: شیعیان باید قدرت اجتماعی بالا بیابند و زندگی جمعی را خوب آموزش ببینند؛ امروز جمهوری اسلامی، زمینه ای برای تمرین است اما ما که نمی توانیم به صورت جمعی زندگی کنیم، چه انتظاری برای ظهور امام زمان(عج) داریم؟!

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید قبل از ظهور جمعی بودن را آموزش ببینیم، تاکید کرد: امام زمان(عج) می فرمایند: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا؛ اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد.» یعنی باید این وفای به عهد دلی باشد.

وی اضافه کرد: در آیه 230 سوره مبارکه آل عمران بیان می شود: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار گردید» اصْبِرُوا یعنی ای اهل ایمان تک تک صبر کنید، صَابِرُوا یعنی با هم صبر کنید و در ادامه دارد وَرَابِطُوا یعنی هر فردی خوبی های خود را به میدان آورد و با هم جمع کنند و هم افزایی کنند به این معنا که بدی ها را باید برای خود نگه داشت اما در خصوص خوبی ها، شیعیان باید هم افزایی کنند و این بسیار سخت است.

کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: براساس این حدیث امام زمان(عج) «وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ» باید زندگی جمعی را یاد بگیریم.

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بنده گنهکار
    0

    انسان با دانش ناچیز ذهن بی نهایت ناتوان خود در مقایسه با علم و حکمت مطلق و بی حد و مرز خداوند یکتای جهان آفرینش باچه مجوزی از دین و عقل برای توجیه اعتقادات غیر قرآنی خود که با هیچ دلیل قرآنی و عقلی متین ، قابل اثبات حسی و اصولی نیستند دم به دم برای خود و دیگران اعتقاد آفرینی می کند و به ساخته و پرداخته های ذهن محدود خود بجای خداوند توانا و دانای مطلق تقدس می بخشد و خود و مردم را به باور به این اعتقادها وادار می سازد و با این کار روز به روز دین ساده و سرشت نشین خدا را بغرنج و غیر قابل درک می نماید و به دین بشری تبدیل می کند؟؟؟!!!

  • بنده گنهکار
    0

    روایات امام حسین(ع) و حضرت سجاد (ع) درباره ظهور امام زمان(عج) --- در باره ی روایات منسوب به ائمه اهل بیت علیهم السلام توضیح زیر ضروری به نظر رسید: --- به سردبیری پایگاه خبر فوری / جمعه 18/12/1396 با سلام و آرزوی موفقیتهای خدا پسندانه به عرض می رساند: --- معصوم را با پندارهای دلبخواه بشر آلوده نکنیم --- خداوند دانای مطلق جهان آفرینش در آیات محکم و مفصل قرآن کریم به بنده خود پیامبر اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) که در زمان حیات خود در دوران بعثت به وحی الهی متصل بوده با زبان عربی رسا و گویا و قابل درک و بی پرده دستور می دهد که به مسلمانان بگوید: پیامبر نه غیب می داند و نه به سرنوشت خود آگاه است (آیات و سوره های:188 أعراف و 9 أحقاف). با وصف فوق نسبت دادن هرگفته ی غیر قرآنی در باره ی وقایع گذشته و حال و آینده ی جهان غیب به ائمه ای اهل بیت (ع) که اتصال به وحی نداشته اند نسبت مخدوش به جعل و دروغ و بطلان است و محال است که معصوم آن را بر زبان آورده باشد.

  • ناشناس
    0

    نقل حدیث و روایت از معصوم بنام دین و مذهب اگر با نا دیده گرفتن شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری قرآنی و نا آشنایی به اصول استدلال عقلی و منطقی و ندانستن اصول علوم درایت و روایت حدیث انجام گیرد امکان گرفتار شدن به نقل جعل و دروغ ونسبت آن به معصوم در آن بسیار و گناه کبیره ی نابخشودنی است و ناقل را به عاقبت اخروی شوم گرفتار خواهد کرد.

  • ناشناس
    0

    خداوند مهربان!!! ما را ازاین بیغوله ی تاریک قرآن گریز شبهات که سکوت بی منطق دین شناسان در آن قرار می دهد رهایی بخش.آمین

  • ناشناس
    0

    هر دین شناسی که تصور می کند نباید نقد شود خدا پسندانه است که ظالمانه ژست دین شناسی را به خود نگیرد و با انتساب به انقلاب و نظام نام این دو ارزش الهی والا را لوث نکند. هیچ ارزشی والاتر از ارزش اصول الهی احکام و اعتقادات اصیل دین جهان شمول حیات بخش خداوند نیست و هرگز قرار نبوده این دین ابزار مقام سازی و شخصیت پردازی برای افراد باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها