درخواست تلگرام از دادگاه برای لغو حکم توقف فعالیت؛ جنگ تلگرام و SEC ادامه دارد

تلگرام پس از آن که SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) دستور منع موقت فعالیت‌های مربوط به گرام را صادر کرد، روز چهارشنبه اولین واکنش رسمی خود در مقابل این اقدام را صورت داد.

درخواست تلگرام از دادگاه برای لغو حکم توقف فعالیت؛ جنگ تلگرام و SEC ادامه دارد

تلگرام روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای رسمی به دادگاه ناحیه‌ایِ بخش جنوبی نیویورک، از این دادگاه خواست تا حکم صادره از جانب SEC را لغو کند.

علاوه بر این، تلگرام از دادگاه نیویورک خواست تا با صدور حکمی وضعیت فعلی توزیع، فروش و عرضه گرام (Gram) را مشخص نماید.

ارسال این نامه در حالی دو روز زودتر صورت گرفت که تلگرام برای ارائه دعوی متقابل بر علیه SEC تا امروز وقت داشت و این شرکت نیز این مسئله را در نامه خود به دادگاه نیویورک ذکر نموده است.

در نامه تلگرام ضمن اشاره به دستور فوری منع فعالیت SEC که 11 اکتبر (19 مهر) صادر شد، فوری بودن آن را «من در آوردی» خواند.

تیم حقوقی تلگرام با اشاره به اقدامات گذشته این شرکت در خصوص ثبت TON (شبکه باز تلگرام) و گرام اعلام کرد که در طی 18 ماه اخیر به صورت داوطلبانه با ارسال نامه‌های متعدد با این مرجع نظارتی در ارتباط بوده است اما SEC هیچ واکنش و جواب مشخصی در مورد پروژه نداده است. تلگرام به صورت مشخص SEC را متهم می‌کند که عمدا واکنشی به مکاتبات نشان نداده، چرا که اگر شبکه باز تلگرام تا 31 اکتبر عرضه نشود، این شرکت موظف خواهد بود تا سرمایه سرمایه‌گذاران را برگرداند.

در نامه تلگرام آمده است:

SEC از 18 ماه قبل مطلع بود در صورتیکه بلاک چین تلگرام تا 31 اکتبر سال 2019 عرضه نشود، تلگرام موظف است تا بر اساس تعهدش در توافقنامه، سرمایه‌های جذب شده را بازگرداند، با این حال SEC؛ الف) هیچگاه خواستار به تعویق افتادن عرضه TON نشد. ب) هیچگاه به قصد خود نسبت به صدور قرار منع موقت اشاره نکرد. ج) تا آخرین لحظه صبر کرد و سپس دستور یک جانبه خود را صادر نمود.

در بخش دیگری از نامه، تلگرام با اتخاذ موضع مخالف اعلام کرده است که توکن‌های گرام اوراق بهادار نیستند. این شرکت با تاکید بر اینکه تلگرام پیش‌تر، عرضه خصوصی خود را با توجه به معافیت‌های مشروع و تحت قوانین ثبت که در قانون اوراق بهادار 1993 آمده، اجرا نموده است اعلام کرد که با عرضه TON، گرام چیزی شبیه ارز یا کالاهایی نظیر طلا و نقره خواهد بود و به هیچ عنوان شباهتی به اوراق بهادار ندارد.

تلگرام ضمن اشاره به این مسئله که این شرکت هیچ گاه اوراق بهادار عرضه نکرده و آنها را از طریق «عرضه اولیه سکه» (ICO) برای عموم به فروش نگذاشته است، گفت که ابهامی در خصوص ICO بودن یا نبودن توکن‌های گرام وجود دارد. به گفته گروه حقوقی تلگرام، به جای عرضه اولیه سکه، این شرکت به سراغ فروش خصوصی و محدود رفت. در این بخش از نامه می‌خوانیم:

بر خلاف کالاهای دیجیتال دیگر که از طریق عرضه اولیه سکه عمومی تأمین سرمایه می‌شوند، تلگرام اوراق بهاداری را به صورت عمومی عرضه نکرده و برنامه‌ای هم برای این کار ندارد.

پیش‌تر تلگرام به سرمایه‌گذاران اولیه ارز دیجیتالش اعلام کرده بود که ضرب‌الاجل عرضه شبکه باز تلگرام را تا شش ماه آینده تمدید می‌کند.

طبق گزارش‌های پیشین، دستور منع موقت SEC شامل محدود کردن عرضه توکن‌های گرام نیز می‌شود. جلسه دادرسی و استماع گفته‌های تلگرام 24 اکتبر (2 آبان) در نیویورک برگزار خواهد شد.

منبع: کوین تلگراف

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها