مدارک هویتی و وسایل گمشده زائران تحویل اداره پست قصرشیرین شد

رئیس اداره پست قصرشیرین گفت: وسایل گمشده زائران اربعین حسینی (ع) که از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلا شدند هم‌اکنون در این اداره موجود است و زوار برای دریافت آن‌ها با پست این شهرستان تماس بگیرند.

مدارک هویتی و وسایل گمشده زائران تحویل اداره پست قصرشیرین شد

خیراله فلاحی رئیس اداره پست قصرشیرین گفت: ستاد اسناد و مدارک هویتی گمشده در مرز رسمی خسروی از ۲۰ مهرماه راه اندازی شد که فعالیت آن همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: از زمان راه اندازی این مرکز، مدارک هویتی بسیاری از زائران که توسط ماموران و نیروهای مرزبانی و دست اندرکاران ستاد اربعین در مرز خسروی پیدا شده تحویل این مرکز است و هم اکنون به اداره پست قصرشیرین منتقل شده است.

رئیس اداره پست قصرشیرین گفت: مدارک پیدا شده شامل کارت ملی هوشمند، کارت های بانکی، شناسنامه، گذرنامه و اسناد هویتی مربوط به زائران است که تعدادی از آن ها را به شهرستان ها و استان های مختلف ارسال کرده و تعدادی نیز هم اکنون در این اداره موجود است.

وی اظهار داشت: همچنین هم اکنون تعدادی کوله پشتی و ساک مربوط به زائران که پیدا شده است به مرکز اسناد و مدارک هویتی گمشده تحویل شده که به اداره پست قصرشیرین منتقل شده و زائران می توانند با تماس با این اداره و دادن مشخصات مربوط به وسایل خود و پرداخت هزینه پستی آن را از طریق پست محل های سکونت خود دریافت کنند.

وی شماره تماس اداره پست قصرشیرین را ۰۸۳۴۲۴۲۲۵۱۴ اعلام کرد و گفت: زائرانی که مدارک هویتی و یا وسایل خود را گم کرده اند می توانند با این شماره تماس گرفته و تقاضای اسناد هویتی خود را داشته باشند.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز بود.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • توحید تقی زاده
    0

    با سلام ،اون دوتا کیف مدارک خیلی شبیه کیف مدارک ماست فقط داخل کیف مشخص نیست مدارک من به اسم توحید تقی زاده است کیف مشکی کارت عابر بانک به ه ای مدارک ماشین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها