واکنش بنیاد مستضعفان به توقف ساخت پلاسکو؛ امکان بارگذاری نقشه‌ها در سایت شهرداری وجود نداشت

نماینده بنیاد مستضعفان در پروژه ساخت پلاسکو گفت: مسئولان شهرداری مدعی هستند نقشه‌های ساختمان جدید به آنها داده نشده است این در حالیست که نقشه‌های اصلاح شده پلاسکو، آماده بود ولی امکان بارگذاری این نقشه‌ها وجود نداشت.

واکنش بنیاد مستضعفان به توقف ساخت پلاسکو؛ امکان بارگذاری نقشه‌ها در سایت شهرداری وجود نداشت

شاهسواری نماینده بنیاد مستضعفان در پروژه ساخت پلاسکو با اشاره به اقدام اخیر شهرداری منطقه ۱۲ تهران مبنی بر توقف ساخت ساختمان پلاسکو اظهار کرد: بنیاد مستضعفان به عنوان مالک این ساختمان از مدت‌ها پیش به دنبال فراهم کردن مقدمات قانونی احداث ساختمان جدید پلاسکو بود و با توجه به مشکلات کسبه این ساختمان، سعی داشت هرچه سریعتر مجوزهای قانونی را از شهرداری منطقه اخذ کند.

نماینده بنیاد مستضعفان در پروژه ساخت پلاسکو ادامه داد: این در حالی است که بر اساس توافق اولیه و رای کمیسیون ماده ۵، مقرر شده بود تا ساختمان جدید پلاسکو در ۲۰ طبقه که شامل ۵ طبقه زیرزمین و ۱۵ طبقه فوقانی است با کاربری ۱۰۰ درصد تجاری احداث شود اما شهرداری منطقه ۱۲ در اقدام اخیر خود عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید پلاسکو را متوقف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری منطقه ۱۲ بر چه اساسی، ادامه فعالیت ساخت و ساز ساختمان جدید پلاسکو را متوقف کرده است؟ اظهار کرد: مسئولان شهرداری این منطقه مدعی هستند که نقشه‌های ساختمان جدید به آنها داده نشده است اما این ادعا در شرایطی عنوان شده که نقشه‌های اصلاح شده پلاسکو بعد از رفع ایرادات شهرداری، آماده بود ولی امکان بارگذاری این نقشه‌ها در سیستم شهرداری تهران وجود نداشت.

شاهسواری اضافه کرد: ۲۶ آبان طی مکاتبه‌ای با شهرداری اعلام کردیم که امکان بارگذاری نقشه‌های جدید در سایت شهرداری را نداریم. نکته جالب اینجاست که شهرداری منطقه ۱۲ در جواب نامه ۲۶ آبان ما اعلام کرد که مراتب نحوه صدور پروانه پلاسکو در انتظار کسب تکلیف از سوی معاونت شهرسازی شهرداری تهران است.

نماینده بنیاد مستضعفان در پروژه ساخت پلاسکو در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال اتفاق تلخ حادثه پلاسکو در سال ۹۵، بنیاد مستضعفان تلاش کرد تا هرچه سریعتر با احداث ساختمان جدید پلاسکو، مشکلات ایجاد شده برای کسبه این ساختمان را حل و فصل کند لذا این انتظار نیز از مسئولان شهرداری تهران وجود داشت که باتوجه به سرعت گرفتن روند ساخت پلاسکو تعامل بیشتری با بنیاد مستضعفان داشته و احساس مسئولیت مضاعفی نسبت به کسبه این ساختمان که ماه‌هاست در انتظار ساخت پلاسکو جدید بودند، داشته باشند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها