چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی زنان هستند؟

معاون اشتغال وزیر کار از رشد ۶ درصدی مشارکت زنان در اقتصاد خبر داد و مسئولیتهای خانوادگی و شخصی را از جمله علل دوری زنان از بازار کار عنوان کرد.

چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی زنان هستند؟

عیسی منصوری گفت: ورود زنان به بازار کار یکی از ظرفیتهای قابل توجه برای توسعه اقتصادی است این در حالی است که نرخ مشارکت زنان در فعالیتهای اقتصادی با اختلاف قابل توجهی نسبت به مردان پایین‌تر است.

وی در اجلاس پکن ۲۵ که در بانکوک تایلند برگزار شد ضمن تشریح توانمندیهای اقتصادی زنان ایرانی در حوزه اشتغال خانگی، میزان مشارکت زنان در سال ۲۰۱۴ را ۱۲ درصد ذکر کرد و گفت: این میزان با ۶ درصد رشد به ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

معاون اشتغال وزیر کار به چالشها و راهکارهای وزارت کار در حوزه اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه‌های اجرا شده در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در راستای شناسایی مشکلات زنان، مشاکت زنان برای حضور در بازار کار و نقش آفرینی آنها در توسعه اقتصادی بوده است.

منصوری در عین حال مسئولیتهای شخصی و خانوادگی را از جمله علل دوری زنان از بازار کار عنوان کرد و گفت: به دلیل فرصتهای فراهم شده برای زنان در کشور، سطح تحصیلی آنها نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به نحوی که هم اکنون حدود ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی و دارندگان تحصیلات عالی، زنان هستند اما کم بودن سطح مهارت یکی از مشکلات زنان برای پیوستن به بازارکار است.

به گفته وی افزایش ظرفیت کار در خانه و افزایش مهارت فارغ التحصیلان با آموزش تکنیکی و فنی و حرفه‌ای از جمله تصمیمات اتخاذ شده برای کاهش مشکلات زنان در ورود به بازار کار بوده است.

گفتنی است یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در تمام کشورها نرخ مشارکت زنان است که با بالا رفتن آن میزان توسعه یافتگی کشورها نیز افزایش می‌یابد. در حال حاضر زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند و حضور و مشارکت آنها در جامعه زمینه‌ساز توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی است. بر اساس آمارها علاقمند ورود به کسب و کارهای خانگی هستند و مشاغل خانگی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و درآمد برای افراد جویای کار به ویژه زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها