بریز و بپاش برای حیوانات خانگی‌شان؛ از اصلاح ۲۶۰ هزار تومانی تا خانه ۱۲ میلیونی! + جدول قیمت

نگهداری حیوانات خانگی مدتی هست که عادی شده ولی تعریف حیوان خانگی برای برخی متفاوت است؛ وقتی هدف اصلی فخر و تجاهر باشد، انواع مار، ایگوانا، گاندو، آهو، توله شیر و پلنگ، لک لک و حتی پنگوئن هم حیوان خانگی محسوب می‌‎شود.

بریز و بپاش برای حیوانات خانگی‌شان؛ از اصلاح ۲۶۰ هزار تومانی تا خانه ۱۲ میلیونی! + جدول قیمت

حیوانات خانگی رایج مثل سگ و گربه سالانه چند ده میلیون تومان خرج رو دست صاحبانشان می‌گذارند؛ این تنها هزینه‌های ضروری است که برای این حیوانات انجام می‌شود و به این میزان پت‌هوس(خانه حیوان) ۱۲ میلیون تومانی و قیچی اصلاح ۴ میلیون و هشتصد هزار تومانی و باکس حمل ۴ میلیون تومانی و … را هم اضافه کنید.

هزینه نگهداری این موجودات به همین جا ختم نمی‌شود؛ ۲۰ کلینک تخصصی دام‌پزشکی فعال در سطح شهر بعید است برای خدمات عجیب و غریب‌شان کمتر از پزشکان جراح و متخصص پول دریافت کنند. خدمات عجیب و غریبی که برخی‌ها برای حیوانات خانگی‌شان انجام می‌دهند و افرادی چند کیلومتر دورتر در نبود هزینه قید درمان بیماریهایشان را می‌زنند.

از دندان‌پزشکی مخصوص حیوانات گرفته تا رادیولوژی، سونوگرافی، جراحی و حتی اورژانس اختصاصی؛ بله اورژانس اختصاصی حیوانات خانگی! همین قدر عجیب در کشوری که نگهداری برخی از این حیوانات با شرع مقدس اسلام هم هم‌خوانی ندارد، این گونه خدمات برای عده‌ای که آزادی حیوان را برخلاف طبیعتش نقض می‌کند و با خودخواهی تمام آن را به بند خود می‌کشد، ارائه می‌شود.

ای کاش حداقل در کنار همه این کپی‌برداری‌ها آداب نگهداری حیوانات خانگی را هم از غربی‌ها یاد می‌گرفتند؛ همان قوانینی که دارنده حیوان را ملزم به رعایت قوانینی می‌کند که در صورت تخطی از آن با جرائم و مجازات روبرو می‌کند.

اگر حیوان در مکان‌های عمومی یا پارک مدفوع کند، صاحب آن باید محل را تمییز و جریمه پرداخت کند.

اگر حیوان به فردی حمله کند، صاحب آن طبق قانون‌ هر کشور مجبور به پرداخت جریمه و رسیدگی در مراجع قضایی می‌شود.

اگر حیوان در محل نگهداری منجر با سر و صدا آرامش همسایگان را برهم بزند، صاحب آن متحمل پرداخت جریمه می‌شود.

همین چند قانون ساده در حالی در کشور ما رعایت نمی‌شود که صاحبان حیوانات هم اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهند؛ این متمولان فقط آن‌جای غرب را دوست دارند که نماد باکلاسی است، آن‌جایی که آن‌ها را محدود می‌کند، نمی‌پسندند و گویا کلا با محدود شدن مشکل دارند و هرجا به هردلیلی محدود شوند، به دنبال راهی می‌گرددند تا بگویند ما محدودیت‌ ناپذیر هستیم.

در حالی سالانه چندین میلیون دلار صرف واردات محصولات و تجهیزات حیوانات خانگی می‌شود که هزینه‌های گزافی هم که می‌تواند در زمینه پرورش انسان‌ها و یا حتی تولید و رسیدن به پول بیشتر هزینه شود، صرف نگهداری این زبان‌بسته‌ها می‌شود.

با ۲۶۸ هزار تومان که هزینه یک نوبت آرایش یک سگ‌ است، می‌تواند سر چند کودک کار را کوتاه و مرتب کرد؟ با هزینه ۱۳۰ هزار تومانی شست‌وشوی یک سگ، می‌توان چند شامپو برای فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست خرید؟

۲ میلیون تومان سرمایه خودش را که باید در راه توسعه کشور برداشته شود را هزینه خرید غذای سگ و گربه‌ای می‌کند که سودش یا به جیب قاچاقیش می‌رود و یا ارز مملکت را برای یک کالای بیهوده خارج کرده و بعد هم از وضع مملکت می‌نالد.

البته همه اشتباهات را نباید متوجه این افراد دانست و این‌ها از همان‌هایی الگو می‌گیرند که این روزها بحث معافیت مالیاتی‌شان حسابی داغ است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها