سقوط یک هواپیمای جنگی در کوه سبلان / لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده / سرنشینان زنده هستند؟ + عکس اختصاصی از خلبان پرواز

یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش امروز در محدوده سبلان سقوط کرد. خبری از سرنشینان این هواپیما هنوز در دسترسی نیست.

سقوط یک هواپیمای جنگی در کوه سبلان / لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده / سرنشینان زنده هستند؟ + عکس اختصاصی از خلبان پرواز

یک مقام مسوول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت: جزییات این حادثه در دست بررسی است.

وی صبح امروز به خبرنگار ایرنا گفت: اخبار مربوط به این حادثه از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفته می‌شود این هواپیما که نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است.

چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس اردبیل برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما به منطقه اعزام شده اند.

هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است

مجيد غريباني رئيس فوريت هاي پزشكي اورژانس اردبيل ضمن تاييد خبر سقوط هواپيما از ارسال سه دستگاه اورژانس با هلي كوپتر امداد به محل حادثه خبر داد.

وی گفت که هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است.

فرمانده هوانیروز در گفت‌وگویی با میزان در ارتباط با انتشار اخباری مبنی بر سقوط یک هواپیمای نظامی در دامنه کوه سبلان گفت: ارتباط هواپیما با مرکز قطع شده است. بالگردهای هوانیروز برای انجام ماموریت شناسایی بر فراز منطقه دامنه کوه سبلان به پرواز درآمده‌اند.

خلبانان و سرنشینان زنده هستند

با اینکه ابتدا گفته شد رضا رحمانی، خلبان جنگنده میگ۲۹ که دقایقی قبل در اردبیل دچار سانحه شده بود، به شهادت رسیده است، یکی از مسئولین امنیتی استان اردبیل خبر داد خلبانان و سرنشینان هواپیمای جنگی ارتش زنده هستند و قبل از سقوط موفق به استفاده از چترنجات هواپیما شده اند و تماس هایی داشته اند که بزودی عوامل امدادی به محل میرسند.

این هواپیما به تازگی تعمیر (اورهال) شده بود

یک مسئول امنیتی در آذربایجان شرقی اعلام کرد: هواپیمایی که صبح امروز در دامنه ارتفاعات سبلان در استان اردبیل سقوط کرد، از نوع میگ ۲۹ تک کابین آموزشی بود.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، روز چهارشنبه به ایرنا گفت: این هواپیما به تازگی تعمیر (اورهال) شده بود.

این هواپیما صبح امروز از پایگاه شهید فکوری تبریز برخاست و ساعت ۹ صبح در اردبیل سقوط کرد.

شاهدان عینی امروز چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ از سقوط یک فروند هواپیمای در دامنه کوه سبلان اردبیل خبر دادند؛ اهالی سرعین گفتند که هواپیما را در ارتفاع کم دیده اند، ولی از سمت شهرستان مشگین شهر نیز صداهایی شنیده شده است.

لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در دامنه قله «بابا مقصود» از رشته کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیرو های امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

مسوولان سازمان‌های امدادی استان اردبیل می‌گویند گروه‌های تخصصی این جمعیت از شهرستان‌های مشگین شهر، اردبیل و سرعین از چندین جهت به سمت قله سبلان حرکت کرده‌اند اما تاکنون اثری از لاشه و بقایای هواپیما مشاهده نشده است.

فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: اخبار و گزارش های منتشره در فضای مجازی درباره سقوط هواپیما تایید نمی‌شود.

وی بیان کرد: عملیات جستجوی نیروهای امدادی در سبلان بر اساس گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد و هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعیت نیافته است.

اطلاعیه‌ روابط عمومی ارتش از تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده خبر داد

روابط عمومی ارتش در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-29 در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد.

در اطلاعیه روابط عمومی آمده است: «این جنگنده ساعاتی پیش در حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

این عکسی است که از خلبان این پرواز آموزشی منتشر شده است:

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • نگین
    0

    با این هواپیماها ی در پیتی می خواهید به جنگ با ابر قدرتها بروید بیچاره خلبان و کمک خلبانها

    نظرات شما -
    • .......
      0

      ما نمیخواهیم به ججنگ بریم ما درتاریخ همیشه دفاع کردیم در ضمن ادعای ما دفاع پشیمان کننده است ما متجاوز نیستیم و با موشک قراره بزنیمشون نمونه موشک ها رو هم تست کردیم و جواب گرفتیم شما خودشو ناراحت نکن

    • عدالت
      0

      قصه نخور شما براجنگ نرید ...اول خبر درست تایید کردی بعد نظر بده ....پس چی فکر کردی امریکا عاشق چشوابروی شماست یا داعشیا حرفشو.ن گوش نمی کنند که به ایران حمله کنند

    • وطنی
      0

      ایران عزیز صدها سال است در گیر اختلاف نظرهای داخلی است و نه دشمن خارجی. تاریخ را بخوانید میبینید که تمام جنگها و تجاوزها و حمله های انجام شده به ایران به این دلیل عملیاتی شده اند که در داخل متحد نبوده ایم.

  • شهرام
    0

    همین دیروز پریروز بود یه خبر گذاشته بودید پر طمطراق از پیشرفت های نظامی کشور در ساخت ادوات جنگی و ... توسط جوانان انقلابی . که گفتم همه ش هم کپی دست چندم روس ها و چینی هاست . خب بسازن دیگه تا از این لکن های روسی خلاص شیم.‌چرا مسیولان حرف مفت میزنند اینقدر . حرف نزنن هم کسی نمیگه لال هستن

    نظرات شما -
    • کرامت
      0

      عزیز دل هواپیمای بوئینگ۷۳۷ که یکسال از تولید آن میگذرد ۲ فروند آن سقوط کرد که آمریکا مجبور شد تولید آنرا متوقف کند.روسیه هواپیماهای خوبی داره که آخرین مورد آن F35امریکا را رهگیری میکند.نیروی هوایی قطعات هواپیما های روسی را براحتی تامین میکند ولی همانطوریکه اولین خرید هواپیمای ۷۴۷ برای نیرو با اولین پرواز خود بر فراز کانادا با جمعی از امرا و خانواده انان‌در‌رژیم قبل سقوط کرد میگ ۲۹ هم میتواند با صدها دلیل سقوط کند اجازه دهید وپیش داوری نکنید تا کمیته سوانح نیرو با بررسی جعبه سیاه علت را پیدا کند.به متخصصین نیروی هوایی اعتماد کن چون همین افراد جنگنده های F14را که بعد از خروج آمریکائیها از ایران زمین گیر شده بود را‌اماده پرواز واز همه مهمتر مسلح کردند ویا هواپیمای شبه آواکس که متاسفانه نمیتوانم نام آنرا برملا کنم کاملا زمین گیر بود که ضمن آمادگی پرواز دستگاههای راداری انراراه انداختند

  • مرتضی
    0

    متاسفم که بجای واژه شهید از واژه کشته شد استفاده کردید. ارتشی ها با کمترین حقوق و سخت ترین شرایط کاری به صورت گمنام در حال خدمت هستند. اما با این وجود باز هم در تمامی سوانح ودر شرایط سخت بدون هیچ گوشه چشم داشتی در کنار مردم هستند ارتش فدای ملت.

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام الاهی به حق امام رضا سالم باشنندافتخارم

  • عارف ب
    0

    سلام متاسفم چرا نمی گویند شهید این خلبان مردی بزرگ است ک در حال ماموریت بوده حفاظت از کشور

  • امیر علی
    0

    امیدوارم خداوند تمام نظامیان (ارتشی،سپاهی و....) را حفظ کند مخصوصا خلبان مذکور. در ضمن شهید نه کشته. اونایی هم که میگن صنایع نظامی ساخت ایران ضعیفه بدونن ما تازه اول راهیم بجای موج منفی و اظهار نظر غیر منطقی و عامیانه برای آینده میهن تلاش کنن. به امید پیروزی ایران در هنه زمینه ها.

  • بنده خدا
    0

    انشاالله که زنده خواهد بود. خدایا او را بسلامت به خانواده اش برگردان . آمین

  • محسن
    0

    سلام خلبانان جان خودشون رو به دست گرفتند و سوار هواپیمای 50 سال پیش میشند درود بر تمام ارتشیان دلاور و مردم دوست وطن پرست

  • م ف
    0

    ***ارتش فدای ملت*** ***ملت فدای ارتش***

  • عزیز
    0

    سلام انشاالله که خلبان و کمک خلبان با چتر بسلامتی فرود آمده باشند

  • علیر ضا فراهی فرزند شهید پاسدار مهندس علیرضا فراهی
    0

    الهی به ابروی پیامبر خلبان عزیز کشورمان به سلامتی به اغوش گرم‌خانواده باز گردد امین

  • میثم بهادری
    0

    واقعا حیف شد خیلی گل بود ایشالله به سلامت برگرده پیش خانوادش واقعا خیلی گل بود هر چقدر ازش توصیف کنم کمه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها