۸۴ واحد صنعتی در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کلینیک صنعت استان از ابتدای امسال تاکنون ۸۴ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را به چرخه تولید بازگرداند.

۸۴ واحد صنعتی در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

مسعود مهدی زاده گفت: امسال مسئولیت کلینیک صنعت خراسان رضوی به منظور رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی راکد یا با کارکرد کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت اسمی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان واگذار شد که در این راستا از خرداد ماه تاکنون ۹۰۰ واحد مورد پایش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نتیجه این پایش نشان داد پنج درصد واحدهای تولیدی گرفتار مسایل حقوقی بوده، ۲۵ درصد مشکل فروش در بازار، ۱۰ درصد مشکل سوء مدیریت و ۶۰ درصد مشکل مالی داشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: صاحبان ۴۳۰ واحد دارای مشکل با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۰ نشستی که به منظور بررسی وضعیت آنها توسط کلینیک صنعت برگزار شد، شرکت کردند که برای این واحدها ۱۱۰ پروژه بهبود تعریف شد که از این تعداد ۳۵ پروژه تاکنون به اتمام رسیده است.

مهدی زاده مقدم اظهار کرد: از ۹۰۰ واحد پایش شده در کلینیک صنعت، ۱۸۴ واحد به مشاور ارجاع شد که عمده مسایل آنها کمبود نقدینگی و ضعف کارکرد ماشین آلات صنعتی بود که ۶۵ واحد از این تعداد برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی و باقی آنها نیز به منظور رفع مشکل به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: کلینیک صنعت خراسان رضوی باید تا پایان امسال ۱۰۰ واحد راکد یا نیمه تعطیل استان را به چرخه تولید بازگرداند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۳۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور در شهرک‌های صنعتی استان گفت: بیشتر این شرکت‌ها نیازمند فضای بیشتر برای تولید محصول خود هستند که در این زمینه باید بخش مستقلی به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و صنایع هایتک اختصاص یابد.

مهدی زاده مقدم افزود: با تدبیر استاندار خراسان رضوی، زمینه اجرای مصوبه دولت مبنی بر توسعه شهرک صنعتی توس و شهرک ماشین ابزار برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده که امید است به زودی بتوان فضایی برای فعالیت این شرکت‌ها فراهم کرد.

وی با اشاره به ساماندهی صنوف تولیدی آلاینده در قالب شهرک‌های صنفی ادامه داد: تاکنون ۱۰ شهرک صنفی تولیدی در استان در حال فعالیت هستند و راه‌اندازی هشت شهرک صنفی دیگر در دست اقدام است.

آغاز بهره‌برداری از ۱۷ واحد تولیدی و ۲۴ پروژه زیرساختی همزمان با دهه فجر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد اراضی ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی به فعالان اقتصادی واگذار شده است.

مهدی زاده مقدم افزود: تاکنون در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۹۵۷ لیتر آب و ۷۰ مگاوات برق برای واحدهای صنعتی مستقر در آن تامین شده که با توجه به شرایط کشور و استان، استفاده بهینه از منابع جزو برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد از جوازهای تاسیس معتبر صنعتی، ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری، ۲۶ درصد از سرمایه‌گذاری صنعتی و ۴۱ درصد از اشتغال صنعتی خراسان رضوی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: برنامه عملیاتی این شرکت در سال جاری انعقاد ۲۰۵ قرارداد واگذاری زمین به واحدهای تولیدی استان بوده که در ۱۰ ماه امسال ۲۸۴ قرارداد با صاحبان جوازهای تاسیس واحدهای صنعتی برای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به امضا رسیده است.

مهدی زاده مقدم افزود: در ۱۰ ماه امسال میانگین مساحت زمینی که برای هر قرارداد با صاحبان جواز تاسیس واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در نظر گرفته شد پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی متذکر شد: همزمان با دهه فجر امسال ۱۷ واحد با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد که همه آنها واحدهای کوچک و متوسط هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین همزمان با دهه فجر امسال ۲۴ پروژه زیرساختی در زمینه برق، آب، جاده دسترسی و فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها