تأثیر زنگ هشدار گوشی بر خلق و خوی ما

محققان اعلام کردند که صدای زنگ صبحگاهی ساعت شما می‌تواند روی خلق و خوی روزانه و عملکردتان تأثیر بگذارد.

تأثیر زنگ هشدار گوشی بر خلق و خوی ما

همه ما روزانه برای بیدار شدن و به موقع رسیدن سر کارمان زنگ هشدار گوشی یا ساعتمان را فعال می‌کنیم اما باید بدانیم این زنگ می‌تواند روی خلق و خوی ما تاثیر فراوانی بگذارد.

به عقیده محققان صدای برخی از زنگ‌های هشدار می‌تواند وحشتناک بوده و هنگام خواب فرد را با حالتی آشفته از خواب بیدار کرده و اضطراب و استرس را به فرد منتقل کند.

پژوهشگران دانشگاه رویال ملبورن استرالیا اعلام کردند که اگر به شیوه درست و با هشداری ملودی مانند از خواب بیدار نشویم به مرور زمان فردی آشفته و عصبی خواهیم شد.

آزمایشات انجام شده بر بیش از ۱۰۰ نفر و بررسی معیارهای استاندارد ملودی‌های هوشیاری هنگام خواب نیز این موضوع را تائید کرده است.

ما می‌دانیم که هر چه خواب عمیق‌تر باشد گیجی و بی‌تعادلی هنگام بیداری بیشتر خواهد بود اما باید توجه داشت با چه صدایی روزانه از خواب بیدار شویم زیرا ارتباط قابل توجهی بین نوع و لحن هشدار و میزان رخوت ناشی از خواب وجود دارد. آژیرهای هشداردهنده با صدای بلند می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

«آدرین دایر» از تیم تحقیقاتی در این باره گفت: «یافته‌ها نشان داده که حتی فضانوردان ناسا نیز از رخوت خواب و نوع بیدارشدنشان بر عملکرد روزانه خود سخن گفته و آن را بسیار مهم توصیف کرده اند. برخی صداها به طور مستقیم بر مغز تاثیر گذاشته و ضربان قلب فرد را افزایش داده و نگرانی را در ابتدای صبح منتقل می‌کنند.»

منبع: ایران‌آنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها