خواب شما رصد می شود!

دانشمندان راهی غیر تهاجمی برای مطالعه خواب افراد پیدا کرده اند که نیازمند اتصال حسگرهای متعدد و آزار دهنده به کاربر نیست.

خواب شما رصد می شود!

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، محققان دانشگاه MIT و بیمارستان ماساچوست جنرال، الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی ساخته اند که با کمک امواج رادیویی خواب بیمار را ردیابی می کند.

این الگوریتم درون دستگاهی به کوچکی یک لپتاپ طراحی شده که سیگنال های رادیویی اطراف فرد را تحلیل می کند و آنها را برای ردیابی عمق و حرکات سریع چشم در مراحل مختلف خواب می سنجد. البته این دستگاه باید فاصله کمی تا کاربر داشته باشد.

تا به امروز هیچ راه مناسبی برای رصد خواب افراد و تشخیص مشکلات آن وجود نداشت. روش های موجود نیز شامل چسباندن الکترودها و حسگرهای مختلف به بیمار هنگام خواب بود. این امر حتی بیش از پیش خواب بیمار را مختل می کرد و از توانایی پزشکان برای درک دقیق این مشکل می کاست. اما الگوریتم جدید هوش مصنوعی این مشکل را به طور کامل حل می کند.

دینا کاتابی یکی از محققان رهبر این پروژه می گوید: تصور کنید روتر وای فای خانه می داند شما چه زمان رویا می بینید یا اینکه بتواند خواب عمیق شما را رصد کند. ما تصمیم داریم حسگرهای بهداشتی بسازیم که بتوانند سیگنال های فیزیولوژی و شاخص های مهم سلامتی را بدون تغییری در رفتار کاربر رصد کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها