۲۲ واحد صنعتی خراسان رضوی ملزومات پیشگیری از کرونا تولید می‌کند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‎برداری و متعلق به بخش خصوصی در این استان ملزومات پیشگیری از کرونا تولید می‌کند.

۲۲ واحد صنعتی خراسان رضوی ملزومات پیشگیری از کرونا تولید می‌کند

ابراهیم ناصری اظهار کرد: متانول، اتانول، انواع ضدعفونی کننده برپایه الکل، الکل صنعتی، الکل اتیلیک، ژل پاک کننده دست، ماسک حفاظتی، مایع شیشه پاک کن، محصولات بهداشتی و آرایشی تولیدات این واحدها را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۱۴ واحد صنعتی از این تعداد انواع ضدعفونی کننده بر پایه الکل، ۲ واحد صنعتی ماسک حفاظتی در مجموع با ظرفیت ۹۸ هزار عدد ماسک در روز، سه واحد صنعتی نیز ژل پاک کننده دست تولید می‌کند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: دو واحد صنعتی شامل شرکت تقطیر خراسان و شرکت شیمیایی سینا نیز تولیدکننده متانول، اتانول، انواع الکل صنعتی و الکل اتیلیک به عنوان پایه تولید بسیاری از مواد ضدعفونی کننده است.

ناصری با اشاره به حمایت مالی از طرح‌ها و محصولات مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا افزود: منابع مالی ویژه‌ای جهت حمایت از این طرح‌ها و محصولات در اختیار صندوق پژوهش و فناوری استان قرار گرفته که از متقاضیان دعوت می‌شود در اسرع وقت به آدرس krfn.ir@gmail.com پست الکترونیکی ارسال نمایند.

وی افزود: طی ۱۱ ماه امسال ۴۲۵ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۲ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای پنج هزار و ۸۴۹ نفر در این استان صادر شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: در بین پروانه‌های صادر شده در این مدت ساخت فلزات اساسی با اختصاص ۱۳ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های پروانه‌های صنعتی، بیشترین سهم را داشته است.

ناصری تصریح کرد: طی ۱۱ ماهه امسال، ۶ درصد تعداد، پنج درصد سرمایه‌گذاری و ۶ درصد اشتغال پروانه‌های بهره برداری کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها