آزمایش DNA از خانواده شهدای منا در عربستان

سرپرست حجاج‌ ایرانی خواستار اقدام لازم برای انجام آزمایش DNA از یازده عضو خانواده شهدای منا شد که برای تشخیص هویت شهید خود در حج امسال حضور می یابند.

آزمایش DNA از خانواده شهدای منا در عربستان

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر این مطلب را در نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه که عصر دیروز در محل بعثه برگزار شد بیان کرد.

بر اساس این گزارش، این یازده عضو خانواده شهدای منا که امکان شناسایی پیکر شهیدشان به علت قطع روابط سیاسی عربستان و ایران از سال 1394 تاکنون فراهم نشده، قرار است در روزهای آینده برای انجام مناسک حج وارد عربستان شوند.

قاضی عسکر در نشست روز شنبه علاوه بر ذکر این مطلب به روند طبیعی انتقال زائران ایرانی به مدینه منوره و مکه مکرمه اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات و با تلاش و پیگیری مدیران و کارگزاران بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، مرکز پزشکی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه، تاکنون عملیات اجرایی حج امسال به خوبی انجام شده است.
قاضی عسکر با بیان این که کارها آرام، مستحکم و با عزت پیگیری و به نتیجه رسیده است، از حاضران خواست با همه توان در روزهای باقیمانده نیز به زائران ایرانی خدمت رسانی کنند.
وی بر رفع نواقص احتمالی و به حداقل رساندن مشکلات زائران تاکید و اضافه کرد: روند عادی امور نشان می دهد که انشاء الله تا پایان مناسک حج با مشکل خاصی روبرو نشویم.
نماینده ولی فقیه بر لزوم پرهیز از تک روی و عمل به مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی به کاروانها تاکید کرد.
در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از استقرار حدود هفت هزار و پانصد زائر در مدینه و 55 هزار و پانصد زائر دیگر در مکه تا آخر وقت دیروز خبر داد و گفت: پروازها به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده روال طبیعی دارد.

30

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها