۲۸ پروتکل بهداشتی به دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی ابلاغ شد

استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهوری گفت: با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان ۲۸ پروتکل بهداشتی تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

۲۸ پروتکل بهداشتی به دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی ابلاغ شد

علیرضا رزم‌حسینی اظهار کرد: چهار جلسه با نماینده ولی فقیه در استان، علما، پزشکان و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و به موجب آن ضمن تعطیلی نمازهای جماعت، حوزه‌های علمیه، برگزاری اجتماعات، حضور زائران در حرم مطهر رضوی به صورت موقت متوقف شد که اقدام بزرگی بود.
وی ادامه داد: اگر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر توقف موقت حضور زائران در بارگاه مطهر رضوی اجرایی نمی‌شد، بحران شدیدی پیش روی ما قرار می‌گرفت.
وی با ارائه آماری پیرامون تردد در جاده‌ها و مبادی ورودی استان گفت: ورود خودروهای سبک به استان تا امروز ۷۸ درصد کاهش داشته و در بخش ریلی نیز ۸۵ درصد و در بخش هوایی هم ۸۸ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.
رزم‌حسینی افزود: به دلیل نگرانی از شیوع بیماری و براساس برآورد پزشکان نسبت به تعداد مبتلایان احتمالی در آینده، ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی با همکاری مجموعه‌های مختلف اعم از سپاه، ارتش، شهرداری و مراکز اقامتی برای بیماران در مشهد فراهم شده است.
وی همچنین به دیگر اقدامات صورت گرفته در خراسان رضوی برای پیشگیری و مقابله با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا هم در خراسان رضوی تشکیل شده که به موجب آن تاکنون ۳۰ پزشک، ۷۰ پرستار و ۱۴۹۰ نیروی خدماتی اعلام آمادگی کردند تا داوطلبانه به بیماران خدمت‌رسانی کنند.
استاندار خراسان رضوی کاهش ترددهای درون شهری و خلوتی خیابان‌های شهر مشهد را بی‌سابقه دانست و گفت: ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی به مردم، در خصوص تعطیلی صنوف غیرضروری هم تصمیمات ویژه‌ای در ستاد مقابله با کرونا در این استان گرفته شده است.

وی همچنین گزارشی در زمینه کمبودهای تجهیزات بیمارستانی و پیشنهادهایی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها