قابلیت ساخت پوشه به تلگرام اضافه شد

تلگرام اپلیکیشن خود را به روزرسانی کرده و قابلیت‌های جدید جذابی به آن افزوده است. در ادامه با آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام و سایر قابلیت‌ها آشنا خواهیم شد.

قابلیت ساخت پوشه به تلگرام اضافه شد

تلگرام همواره قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در بروزرسانی‌های خود ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد به رقیبی سرسخت برای پیام‌رسان واتس‌اپ تبدیل شده است. این اپلیکیشن با وجود اینکه در ایران فیلتر شده، اما مطابق آمار ایسپا در اسفند ۹۸، ۴۲ درصد مردم از تلگرام استفاده می‌کنند.

در نظرسنجی ایسپا واتساپ با ۵۱ درصد محبوب‌ترین پیام‌رسان و شبکه اجتماعی مورد استفاده توسط ایرانی‌هاست. تلگرام با ۴۲ درصد در رتبه دوم و اینستاگرام با ۳۲ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. ایسپا می‌نویسد روند استفاده از تلگرام از تیر ۹۸ تا اسفندماه ثابت بوده و رشد واتساپ دلیل این تغییر جایگاه بوده است.

اما به روز رسانی جدید تلگرام می‌تواند این اپیکیشن را بیش از پیش محبوب کند. در آپدیت جدید تلگرام که امروز ارائه شده،‌قابلیت‌هایی نظیر ساخت پوشه‌های چت، پین کردن چت‌ها و کانال‌ها به صورت نامحدود و مشاهده آمار کانال‌های پرطرفدار به چشم می‌خورد.

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام

تلگرام به عنوان یک رقیب همیشگی واتساپ سال‌هاست ثابت کرده از نظر امنیت بالاتر از رقیبان آمریکایی خود است. حالا در آپدیت جدید تلگرام تعدادی از قابلیت‌های جدید کاربردی را به سرویس خود افزوده که این اپلیکیشن پیام‌رسان را بیش از همیشه کاربر پسند خواهد کرد. در ادامه این نوشته هرآنچه در خصوص آپدیت جدید تلگرام باید بدایند آورده شده است.

پوشه ساختن در تلگرام چگونه است؟

با آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام شروع کنیم. این قابلیت جدید مدت‌ها بود که توسط کاربران به تلگرام پیشنهاد می‌شده است. به دلیل وجود چت‌ها و کانال‌های مختلف کاربران تلگرام در دسته بندی محتوای اکانت خود همواره مشکل داشته‌اند. در نسخه‌های ایرانی تلگرام نظیر موبوگرام و غیره که اکنون دیگر خبری از آنها نیست، قابلیت دسته‌بندی وجود داشت و حالا تلگرام نیز زیر بار این به روز رسانی رفته است.

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام

با استفاده از قابلیت جدید پوشه ساختن در تلگرام می‌توانید چت‌های کاری، چت‌های دوستانه و کانال‌های مختلف خبری، سرگرمی، فیلم و سریال و غیره را از یکدیگر سوا کنید، دسترسی بهتری به هر یک داشته باشید و به بهترین شکل ممکن زمان خود را در تلگرام بگذرانید. انتقال میان پوشه‌ها نیز به شکلی قابل لمس و همراه با صرفه‌جویی در وقت ارائه شده است.

اما برویم سراغ آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام. برای این کار همه کاری که باید بکنید این است که بر روی دکمه Chats در تولبار «به مدت طولانی» لمس کنید و پس از آن گزینه تازه‌ظاهرشده‌ی Add Folder را انتخاب کنید. حالا می‌توانید چت‌ها و کانال‌های خود را به پوشه جدید اضافه و یا آنها را پاک کنید. قابلیت‌های دیگری نیز در این خصوص وجود دارد.

پین کردن (Pin) نامحدود و آرشیو کردن

پین کردن پیام‌ها قابلیتی بود که تلگرام مدتی قبل به اپلیکیشن خود افزود. اما این قابلیت به تعداد محدود میسر بود و کاربران بیش از ۵ چت یا کانال را نمی‌توانستند در حساب کاربری خود پین کنند. حالا در آپدیت جدید تلگرام به هر تعداد که می خواهید می‌توانید کانال یا چت پین کنید.

اگر تعداد بسیار زیادی چت با دوستان، همکاران و خانواده خود دارید و یا در خیل عظیمی از کانال‌ها عضو هستید می‌توانید به هر تعداد که می‌خواهید آنها را پین کنید. از سمت دیگر اگر بخواهید برخی چت‌ها را پنهان کنید می‌توانید به سادگی آنها را آرشیو کنید؛ برای این کار کافی است چت یا کانال مذکور را به سمت را بکشید (اسلاید کنید).

مانند همه موارد دیگر در تلگرام، این قابلیت نیز با نسخه تلگرام دسکتاپ سینک شده است. یعنی هر تغییری که در پوشه‌ها در موبایل خود انجام دهید در نسخه دسکتاپ نیز رخ خواهد داد و برعکس. به دلیل وجود فضای بیشتر در تلگرام دسکتاپ یک سایدبار اختصاصی به پوشه‌ها مربوط خواهد بود. تنها کاری باید بکنید این است که تلگرام‌های خود در دیوایس‌های مختلف را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.

ارائه آمارهایی از کانال‌های پرمخاطب

اگر کانال‌هایی دارید که بیش از ۱۰۰۰ نفر اعضا دارند،‌ می‌توانید جزئیاتی از آمارهای آنها مربوط به رشدشان در طول ماه‌های گذشته و عملکردشان در پست گذاشتن را ملاحظه کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده آپدیت جدید تلگرام به ایموجی‌های انیمیشنی جدید، مانند استیکر انیمیشنی ویروس کرونای جدید، نیز مجهز شده است. یکی دیگر از مواردی که در آپدیت جدید تلگرام به چشم می‌خورد، انیمیشن‌های جدید ضبط صدا در اندروید است.

منبع: تکراتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها