۵۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم خراسان شمالی توزیع شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم استان خبر داد.

۵۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم خراسان شمالی توزیع شد

حجت الاسلام حسین زحمتکش اظهارکرد:در راستای مقابله با بیماری کرونا و تامین اقلام بهداشتی اقشار نیازمند، به همت قرارگاه معنویت و سلامت سپاه حضرت جوادلائمه(ع) خراسان شمالی، بیش از 50 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در مناطق محروم استان توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع 400 جلد کتابچه احکام بلایای طبیعی از منظر مقام معظم رهبری در بین طلاب و گروه های جهادی خراسان شمالی، گفت: 83 میلیون تومان کمک های مردمی به همت این نهاد جمع آوری و جهت تولید ماسک و تهیه بسته های حمایتی ویژه نیازمندان، هزینه شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: 1600 بسته حمایتی نیز در بین نیازمندان خراسان شمالی توزیع شده و هشت سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند هم اهدا شده است.

زحمتکش، کمک به بهداشت و درمان سپاه و مراکز بهداشت و درمان و محیط های عمومی و خصوصی اعم از بیمارستان ها، مراقبت از بیماران، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن و گندزدایی حوزه های علمیه با مشارکت بسیج طلاب و بسیجیان حوزه های علمیه شیعه و سنی در 18حوزه، مشارکت در ضدعفونی و گندزدایی 249 روستای استان و حضور 45نفر از خواهران طلاب حوزه های علمیه روزانه در کارگاه های تولید ماسک و تجهیزات پزشکی و دوخت80هزار ماسک را از جمله اقدامات این نهاد در جهت مقابله با کرونا عنوان کرد.

وی افزود: برقراری ایستگاه های تب سنجی و غربالگری با بکارگیری شش گروه جهادی چهارنفره و غربالگری شش هزار نفر از مردم با همکاری هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی در مبادی ورودی و خروجی شهرها، ترمینال ها، ورودی شهرک های حاشیه مرکز استان از دیگر این اقدامات است.

وی از استقرار طلاب و روحانیون بسیجی در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در قالب گروه های جهادی خبر داد و بیان کرد: تاکنون یک هزار 176 نفر ساعت به عنوان شیفت ایثار، شیفت بندی شده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، حضور طلاب و روحانیون بسیجی در رزمایش بیولوژیکی و ضدعفونی کردن اماکن، معابر و دستگاه های عابر بانک با هماهنگی شهرداری مرکز استان و انتشار احادیث پزشکی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد.

وی از ترویج روحیه معنوی دعا و تضرع به درگاه الهی توسط اساتید و مبلغین و روحانیون مستقر، اجرای طرح هجرت توسط 160 روحانی مستقر در روستاها و شهرک های استان، اجرای طرح ختم قرآن توسط بسیجیان و پاسداران و حضور و آمادگی 35 نفر از طلاب بسیجی خواهر و برادر برای انجام غسل و دفن افراد متوفی خبر داد.

زحمتکش با اشاره به تشکیل پویش خیرین رسانه به منظور جمع آوری کمک های مردمی در راستای کمک به مقابله با ویروس کرونا در استان، اظهارداشت: در این پویش، 500 میلیون تومان کمک جمع آوری شد.

وی افزود: از این مبلغ، 400 میلیون تومان جهت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین، 40 میلیون تومان به منظور تهیه 200 بسته بهداشتی و غذایی برای نیازمندان آسیب دیده از شرایط اجتماعی کرونا و 60 میلیون تومان در قالب کارت هدیه جهت تقدیر از کادر درمانی مرتبط با بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین هزینه شد.

زحمتکش همچنین تولید ویژه برنامه پلاک هشت در رابطه با مجموعه اقدامات سپاه با رویکرد مقابله با ویروس کرونا توسط روابط عمومی سپاه استان، اقدام به نذر حداقل 55روستا با محوریت روحانی مستقر در روستاهای استان و ذبح گاو و گوسفند و توزیع آن در بین مستمندان و اهدای خون طلاب و علمای مرکز استان را از جمله اقدامات ابتکاری و خلاقانه این نهاد عنوان کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها