عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین

یکی از مهم ترین ویژگی های یک عکس خبری خوب این است که واقعیت صحنه را به مخاطب بگوید و برای مردم قابل درک باشد به همین خاطر گفته می شود عکس خبری باید ساده، صادق و اطلاع رسان باشد.

عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین

این روزها بخش مهمی از اطلاعات مخاطبان از گوشه و کنار دنیا به واسطه تصاویر است به همین خاطر نقش عکاسان در تبادل تصاویر اهمیت زیادی دارد. عکاسان خبری مانند روزنامه نگاران وظایف مهمی در انتقال عکس هایشان دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های یک عکس خبری خوب این است که واقعیت صحنه را به مخاطب بگوید و برای مردم قابل درک باشد به همین خاطر گفته می شود عکس خبری باید ساده، صادق و اطلاع رسان باشد. گزارشی از عکس های منتخب خبری را (به انتخاب خود) که خبرگزاری ها از روز قبل آن را تهیه کرده اند، منتشر کند. گزارش زیر شامل عکس‌ های منتخب خبرگزاری های ایسنا و تسنیم است.

روز گذشته روز ملی خلیج فارس بود به همین دلیل بسیاری از رسانه ها با انتشار عکس ها و مطالبی از خلیج فارس گفتند. هم گزارشی تصویری از سواحل جزیره کیش به عنوان مروارید خلیج فارس کار کرد که به دلیل کیفیت عالی و کادربندی خوب مورد توجه قرار گرفتند. در شرح تصاویر این گزارش آمده است: « جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از بخش‌های کیش، شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان و از جاهای دیدنی جنوب ایران بشمار می‌رود. در گذشته، آن را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضی‌مانند و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌ است. جزیره کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.سالانه به‌ طور متوسط، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از این جزیره بازدید می‌کنند.»

عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین

خبرگزاری تسنیم تصاویر دیدنی از کشتی به گل نشسته یونانی در جزیره کیش کار کرد که به دلیل انتخاب نماهای دیدنی و سوژه پردازی خوب مورد توجه قرار گرفتند.

عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین

تسنیم همچنین گزارشی تصویری از احیا شدن رود گاماسیاب کار کرد که به دلیل کیفیت عالی تصاویر مورد توجه قرار گرفت. در شرح تصاویر این گزارش آمده است: « رود گاماسیاب واقع در غرب ایران از چشمه‌های آهکی نهاوند واقع در غرب استان همدان سرچشمه می گیرد. گاماسیاب به کنگاور در شرق استان کرمانشاه وارد شده و در فرامان کرمانشاه به رودخانه قره‌سو می‌ریزد. در سالهای کم باران، این رودخانه به شدت کم آب شده ولی خوشبختانه با بارشهای مناسب سالهای اخیر,این رودخانه احیا شده است.بسیاری از زمینهای پایین دستی از این رودخانه استفاده می کنند و باعث خوشحالی مردم منطقه شده است.»

عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین عکس های منتخب روز/ تصاویر دیدنی رود گاماسیاب از دریچه دوربین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها