استاندار اردبیل:

وضعیت کرونا در اردبیل با بی‌توجهی از سفید به زرد و قرمز رسیده است

استاندار اردبیل گفت: بی توجهی به فاصله گذاری انفرادی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد.

وضعیت کرونا در اردبیل با بی‌توجهی از سفید به زرد و قرمز رسیده است

اکبر بهنامجو امروزدر بازدید از مرکز خدمات بیماران مشکوک کرونا در اردبیل اظهار کرد: درهفته‌های گذشته وضعیت استان در خصوص کرونا به سفید رسیده بود که با بی‌توجهی برخی افراد در حال حاضر به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنان این ویروس با سرعت بالایی در استان در حال انتشار می‌باشد، گفت: در حال حاضر ۲۲۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۵ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

بهنامجو اضافه‌کرد: نیمی از تعداد بیماران بدحال بخش مراقبت‌های ویژه در وضعیت وخیم قرار دارند و روزانه نیز حدود چهار یا پنج نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بهنامجو با بیان اینکه این بیماران در بیمارستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال بستری هستند، گفت: در برخی شهرستان‌ها از جمله کوثر و نمین هم که وضعیت سفید بود چند نفر مبتلا شده و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

استاندار اردبیل ادامه داد: رعایت نکات پیشگیری و فاصله‌گذاری انفرادی ضروری است، بطوریکه لازم است از برگزاری مراسم ختم، عروسی، میهمانی و اجتماعات غیرضروری پرهیز شود.

به گفته وی بسیاری از مبتلایان با بی‌توجهی و شرکت در مراسم جشن و ختم که در منازل و محیط های کوچک برگزار شده، مبتلا به کرونا شده‌اند.

وی یادآور شد: رسیدن به وضعیت سفید منوط به طی ۱۴ روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر در شهر می‌باشد و هنوز به این وضعیت در استان نرسیده‌ایم.

بهنامجو اضافه کرد: بر اساس نظریات علمی ،یک نفر مبتلا در هفته می‌تواند هزار نفر را مبتلا کند که باید، با بی‌توجهی یک نفر ممکن است چندین نفر دیگر ناقل و یا مبتلا به این ویروس شده و موجب از دست دادن جان دیگران شوند و تنها با رعایت فاصله انفرادی زمینه انتشار این ویروس کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: عده‌ای از افراد از جمله فعالان بخش گردشگری و رستوران‌ها بخاطر کرونا بیکار شده‌اند که بازگشت این افراد به کار منوط به رسیدن به وضعیت سفید است.

استاندار اردبیل افزود: برای برخی افراد بیکار شده در این مراکز بیمه بیکاری تعلق گرفته و برای عده‌ای نیز کمک‌های معیشتی پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها