بازگشایی ۵۰ درصدی مراکز اقامتی و گردشگری اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از بازگشایی ۵۰ درصدی مراکز اقامتی و گردشگری در طی چند روز آینده خبر داد.

بازگشایی ۵۰ درصدی مراکز اقامتی و گردشگری اردبیل

نادر فلاحی صبح امروز با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به نزولی شدن روند شیوع بیماری در کشور این امکان فراهم شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد پیشگری از بیماری کرونا برخی از مشاغل از جمله مراکز فعال در حوزه گردشگری با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد:‌ به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی به ستاد ملی پیشگیری از کرونا در مورد بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی مقرر شد در چند روز آینده شرایط بازگشایی این مراکز از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا ابلاغ شده و به صورت آزمایشی این تاسیسات شروع به کار کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به برگزاری دوره آموزشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی برای مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در روزهای گذشته امیدواریم فعالان این حوزه با رعایت این پروتکل‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

فلاحی تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور در تابستان به شمار می‌رود انتظار می‌رود که با برگشت سریع گردشگری داخلی فعالان حوزه گردشگری استان با بکارگیری اصول و آموزش‌های ارائه شده در این دوره‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان از جمله صنوفی بودند که به صورت داوطلبانه مراکز خود را تعطیل کردند و به دنبال آن متحمل خسارات عمده شدند که تلاش و جدیت بر این است تا با بازگشایی این مراکز و آماده‌سازی آنها برای پذیرش مسافران و گردشگران تابستانی بخشی از این خسارات جبران شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها