چشم امید ۳۳۰ زندانی کردستانی به دست‌های مهربان مردم

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زندانیان به زندانیان خبر داد و گفت: ابتدا زندانیان جرائم امن با رعایت پروتکل‌ها و همه جوانب بهداشتی به زندان برمی‌گردند.

چشم امید ۳۳۰ زندانی کردستانی به دست‌های مهربان مردم

محمدرضا مترقب شنبه‌شب در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان که به‌صورت مجازی و نمادین در صدا و سیمای کردستان برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به همه مردم اظهار داشت: سال گذشته با مشارکت مردمان فهیم و خیر 188 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های کردستان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته شکات حدود 6 میلیارد و 500 میلیون به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک و از طلب خود گذشت کردند، افزود: در مجموعه از محل ستاد دیه کشور، تسهیلات و بانک‌های عامل 20 میلیارد تومان به 188 محکوم مالی در کردستان کمک شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز به کمک مردم خیر و حمایت نماینده ولی فقیه و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان، بیشتر از سال گذشته برای آزادی 330 زندانی جرائم غیرعمد که در زندان به سر برده، کمک جمع‌آوری کرده تا این افراد به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

وی با اشاره به اینکه آزادی 330 زندانی جرائم غیرعمد استان نیازمند 70 میلیارد تومان است، گفت: از دیدگاه دستگاه قضائی، این زندانیان مجرم نیستند چراکه به‌دلیل مشکلات اقتصادی روزمره بدهی‌هایی برایشان به‌وجود آمده و به لحاظ عدم توانایی در پرداخت بدهی‌هایشان، در زندان هستند.

مترقب بیان کرد: اگر محاکم قضائی به این نتیجه برسند که زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان توان پرداخت بدهی‌هایشان را دارند، بدهی تقسیط شده اما تا زمانی که بدهی‌ها پرداخت نشود، در زندان خواهند ماند.

وی با بیان اینکه زندانیان و خانواده‌های زندانی در دوران تحمل حبس روزگار بسیار سختی را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همکاران قضائی و کمک‌های مردمی، بخشی از بدهی‌های زندانیان پرداخت و از زندان آزاد شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: از چند روز گذشته کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان جمع‌آوری شده اما هنوز به‌دلیل ادامه این مراسم تا پایان ماه مبارک رمضان، میزان کل کمک‌ها مشخص نشده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در این ایام اقدامات قابل توجهی برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری در زندان‌های استان انجام شد، اضافه کرد: در راستای اجرای دستورات رئیس محترم قوه قضائیه و پیگیری‌های جدی روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و همکاران بنده، در حال حاضر بیش از یک‌سوم از زندانیان جرائم امن و غیرامن کردستان در مرخصی به سر برده و هنوز به زندان برنگشته‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زندانیان به زندانیان خبر داد و افزود: ابتدا زندانیان جرائم امن با رعایت پروتکل‌ها و همه جوانب بهداشتی به زندان برمی‌گردند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

وی ادامه داد: زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی کردستانی نیز تا پایان ماه مبارک رمضان در مرخصی به سر برده و در صورتی‌که شرایط بهداشتی اجتماعی بهبود پیدا نکند، احتمال تمدید مرخصی‌هایشان وجود دارد.

مترقب یادآور شد: همچنین در این ایام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی و اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه، دادرسی غیرحضوری در دادگستری کردستان اجرایی و بدون نیاز به حضور مردم برای پیگیری پرونده‌ها، نوبت‌دهی و رسیدگی قضائی الکترونیکی شده تا از حضور مردم جلوگیری به‌عمل آید.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها