بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان طی سال ۹۸ در کردستان پرورش یافت

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن از انواع آبزیان در این استان پرورش و به بازار مصرف عرضه شده است.

بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان طی سال ۹۸ در کردستان پرورش یافت

حمید حسین پور اظهار داشت: در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان، شامل چهار هزار و ۱۰۰ تن ماهی قزل آلا، پنج هزار و ۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع آبی استان اعم از دریاچه‌های پشت سدها، آب بندها و رودخانه‌ها صید و روانه بازار شد.

وی افزود: همچنین بیش از سه هزار و ۸۱۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و هزار و ۳۴۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: این تولیدات از بیش از ۲۳۵ واحد تولیدی در استان صورت گرفته و با توجه به برنامه‌های در دست اقدام در صورت همکاری و مساعدت ادارات و سازمان‌های ذیربط در میان مدت می‌توان چهار هزار تن به تولید مذکور اضافه و زمینه اشتغال حدود ۸۰۰ نفر را فراهم ساخت.

حسن پور یادآور شد: همچنین از دیگر برنامه‌های شیلات، توسعه پرورش سایر آبزیان است که به دلیل عدم تخصیص آب، جلوگیری از رهاسازی آبزیان در اکثر سدها، کاهش اعتبارات تملکی و عدم همکاری مناسب برخی سازمان‌ها نتوانسته‌ایم آنگونه که باید این صنعت را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با وجود منابع آب فراوان و استعدادهای بالقوه توسعه شیلات بتوانیم با تعامل بیشتر با ادارات و پیگیری مجدانه به برنامه‌های توسعه شیلات دست یابیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها