ابتلای ۳۳ مادر و نوزاد خراسان شمالی به کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: از ابتدای پیدایش کرونا ۳۳ مادر باردار و نوزاد این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

ابتلای ۳۳ مادر و نوزاد خراسان شمالی به کرونا

دکتر قاسم بیانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: این تعداد شامل ۲۹ مادر باردار و چهار نوزاد می‌شود که خوشبختانه حال همگی آنان مساعد است.
وی افزود: از مجموع مادران باردار مبتلا به کرونا ۱۱ مورد در مانه و سملقان، هفت مورد در بجنورد، سه مورد در گرمه، ۲ مورد در راز و جرگلان و ۶ مورد در شیروان بوده اند.
بیانی خاطرنشان کرد: تعدادی از این مادران با توجه به شدت بیماری در بیمارستان بستری شده و شماری نیز در منزل قرنظینه شده و زیر مراقبت قرار گرفتند.
وی افزود: این در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۵۳ مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که تست برخی از آنها مثبت و برخی دیگر منفی بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیشترین آمار زنان باردار مشکوک به کرونا مربوط به بجنورد با ۳۸ مورد و سپس شهرستان های شیروان و مانه و سملقان هر کدام با ۶ مورد بوده است.
وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام گرفته ویروس کرونا در شکم مادر به جنین منتقل نمی شود ولی بعد از تولد این امر امکان دارد، افزود: ۴ مورد نوزاد مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان داشته ایم که با مشاهده علائم بعد از تولد مورد مراقبت قرار گرفته و حال آنها هم اکنون مساعد است.
بیانی یادآور شد: البته آمار اعلام شده مادران و نوزادان مبتلا و مشکوک به کرونای استان، شهرستان اسفراین را، که دارای دانشکده علوم پزشکی مستقل است، شامل می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورت مراجعه بیماری با مشکل حاد پزشکی در سریع ترین زمان ممکن مراقبت های لازم و تست کرونا از وی گرفته شده و اگر فقط تست کرونا مثبت باشد به بیمارستان امام حسن (ع) ارجاع داده می شود.
دکتر بیانی گفت: هم اینک طبقه همکف بیمارستان بنت الهدای بجنورد با سه اتاق و ۱۱ تخت برای مادران باردار مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده که ظرفیت افزایش تخت را نیز دارد و در بخش وی. آی. پی نیز ۱۰ اتاق را می توان برای مادران باردار مبتلا و یا مشکوک اختصاص داد.
وی افزود: این در حالی است که تا کنون فقط از ظرفیت کمتر از نیمی از تخت های طبقه همکف این بیمارستان استفاده شده به طوری که هم اینک فقط چهار مادر باردار مبتلا در این بخش بستری هستند ...
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مادران باردار بعد از زایمان در صورتی که حال مساعدی داشته باشند، ترخیص و در منزل قرنطینه می شوند.
وی افزود: در این میان اگر مادر بارداری بعد از زایمان مشکل زنان داشته و یا کرونا مثبت بدحال باشد در بیمارستان های مربوطه از جمله بنت الهدی و یا امام حسن (ع) بستری می شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها