افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در انبارهای نفت همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از افزایش ۱۶۰ میلیون لیتری ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در انبارهای نفت این منطقه خبر داد.

افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در انبارهای نفت همدان

امین روستایی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط کرونایی در حوزه عملیات و توزیع فرآورده های نفتی در منطقه همدان خللی وارد نکرده و کماکان کار طبق روال عادی و بدون وقفه در حال انجام است، اظهار کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید»، منطقه همدان گام بلندی در راستای افزایش توان ذخیره‌سازی انبارهای نفت برداشت.

وی تصریح کرد: از اواخر اسفندماه ۹۸ با رصد اوضاع و شرایط مصرف و تأثیر توصیه مسئولان به در خانه ماندن شهروندان، روند کاهشی مصرف سوخت در استان تحلیل و بررسی شد و تلاش‌ها برای تبدیل چالش به‌وجود آمده به فرصتی برای تداوم ذخیره‌سازی سوخت آغاز شد.

روستایی با اشاره به برگزاری چندین جلسه هماهنگی از طریق ویدئو کنفرانس با مسئولان ذیربط در منطقه و ستاد تهران در همین راستا، افزود: با هدف جلوگیری از رکود و یا حتی توقف تولید بنزین در پالایشگاه‌ها در سال جدید با مطالعات فنی و عملیاتی، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در انبارهای نفت استان در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیر نزولی و بی‌سابقه مصرف بنزین در کشور و استان و محدودیت فضای ذخیره‌سازی فرآورده بنزین در انبارهای نفت سراسر کشور، استفاده حداکثری از فضاها و ظرفیت‌های موجود و قابل تبدیل مخازن ذخیره‌سازی سوخت استان در اولویت کاری قرار گرفت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیروهای مهندسی و عملیاتی منطقه، فضای ذخیره‌سازی ۱۶۰ میلیون لیتری بنزین در انبارهای نفت ایثارگران و نوشیجان فراهم شد.

روستایی یادآور شد: با تبدیل و تغییر کاربری برخی مخازن و استانداردسازی آنها موفق شدیم پتانسیل انبارش و سطح انعطاف پذیری جذب فرآورده‌های نفتی را در منطقه اصلاح کرده و به میزان بالایی معادل احداث یک انبار نفت متوسط افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی مخازن برای جایگزینی فرآورده جدید نیاز به عملیات دقیق مهندسی با حساسیت بالا دارد، تأکید کرد: مخازن ذخیره دیگر فرآورده‌های نفتی که امکان تخلیه آنها فراهم بود تخلیه، لایروبی و پاکسازی شد و عملیات آبگیری مقدماتی از نقطه نظر ایمنی و فنی آزمون شد و در نهایت، ظرفیت آنها به ذخیره بنزین تخصیص یافت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها