معاینه پزشکی ۷۰۰ نفر از حجاج اردبیلی برای اعزام به حج تمتع

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در استان اردبیل از معاینه پزشکی ۷۰۰ نفر از حجاج این استان برای اعزام به حج تمتع خبر داد.

معاینه پزشکی ۷۰۰ نفر از حجاج اردبیلی برای اعزام به حج تمتع

داود هادی با بیان این مطلب افزود: این تعداد تمام افرادی هستند که در قالب پنج کاروان از استان اردبیل به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه معاینات در ۲ مرحله برای تایید سلامت جسمی در درمانگاه جمعیت هلال احمر استان انجام شد، ادامه داد: در مرحله اول حجاجی که زیر ۶۰ سال سن دارند و در مرحله دوم حجاجی که بالای ۶۰ سال هستند، مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین گفت: این معاینات از ۲۴ اردیبهشت ماه تاکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است.

هادی یادآور شد: با توجه به وجود ویروس کرونا و حساسیت موضوع تمام حجاج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی معاینه پزشکی شدند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: برای دسترسی آسان و رفاه حجاج بیت‌الله الحرام حجاج شهرستان‌های پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر درمحل جمعیت هلال احمر شهرستان‌های ذکر شده معاینه پزشکی شدند.

به گفته وی واکسیناسیون حجاج بیت‌الله الحرام یک ماه قبل از اعزام و پس از تایید استطاعت جسمی توسط پزشکان کاروان‌ها انجام خواهد یافت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها