نماز عید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زنجان اقامه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، از اقامه نماز عید فطر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد استان خبر داد.

نماز عید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زنجان اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه مردم خداجوی استان در طول شب‌های قدر ثابت کردند که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در مساجد حضور یافته و شب‌های قدر را احیا کنند، گفت: همین موضوع در صوص برگزاری نماز عید فطر نیز صادق بوده و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم با ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای برگزاری نماز عید فطر در مساجد انجام شده است، افزود: بی‌شک مردم مومن و خداجوی استان زنجان رفتاری را که در شب‌های قدر از خود بروز دادند را در برگزاری نماز عید فطر نیز خواهند داشت تا شاهد اقامه نماز عید فطر در مساجد استان باشیم.

احمدی با یادآوری اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری نماز عید فطر همان دستورالعمل‌های شب‌های قدر خواهد بود، تصریح کرد: نمازگزاران حتماً باید برای اقامه نماز عید فطر، ماسک، مهر، جانماز و دستکش به همراه داشته و خانم‌ها نیز چادر مخصوص به خود را به همراه بیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه نمازعید فطر امسال با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم برای همکاری هر چه بیشتر متولیان امر در مساجد با ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و نیز گروه‌های جهادی به عمل آمده است.

احمدی همچنین گریزی به نحوه پرداخت زکات فطره مردم خداجوی استان زد و خاطرنشان کرد: این امکان هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری در مساجد با تعبیه صندوق‌هایی به همین منظور با همکاری اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فراهم شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها