استقبال عربستان از نتایج تحقیقات درباره تیراندازی به پایگاه پنساکولا

سفارت عربستان در واشنگتن از نتایج تحقیقات درباره حمله دسامبر گذشته به پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا استقبال کرد.

استقبال عربستان از نتایج تحقیقات درباره تیراندازی به پایگاه پنساکولا

به نقل از سبق، این سفارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نکته مهم این است که آموزش نظامی آمریکا به نظامیان، سربازان، خلبانان و دریانوردان عربستان، این کشور را قادر به نبرد با دشمنان مشترک کرده است و همچنین همکاری جدی دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و جاسوسی، زندگی افراد زیادی را در دو کشور و نیز سایر نقاط جهان نجات داده و بی‌تردید این همکاری جهان را امن‌تر کرده است.

در ادامه بیانیه سفارت عربستان در واشنگتن آمده است: در طول چند دهه نزدیک به ۲۸ هزار نظامی عربستانی در آمریکا تحت آموزش‌های نظامی قرار گرفتند و این در حالی است که افراطی‌ها و تروریست‌هایی که کشورهای ما را تهدید می‌کنند، از تلاش‌های خود در هدف قرار دادن افراد بی‌گناه دست برنمی‌دارند.

سفارت عربستان در ادامه بیانیه خود آورد، در همین لحظه شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان، داعش و دیگر گروه‌های افراطی تلاش می‌کنند از شیوع ویروس کرونا برای انتشار نفرت و افزایش تهدیدهای جهانی جدید استفاده کنند.

این سفارتخانه تأکید کرد، دو کشور نباید از تلاش‌های خود برای در هم شکستن تروریسم دست بردارند و به همین دلیل «عربستان به برقراری دوباره امنیت و ثبات در یمن-جایی که پایگاه القاعده شبه‌جزیره عربستان در آن قرار دارد- پایبند است و قصد ندارد یمن را رها کند تا به پناهگاه دیگری برای تشکل‌های تروریستی جهان تبدیل شود».

سفارت عربستان در ادامه بر همکاری کامل این کشور با مسئولان آمریکایی در تحقیقات و نیز هماهنگی جهت حمایت از شهروندان عربستانی و آمریکایی در برابر خطرات تروریستی تأکید کرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در گزارش روز دوشنبه خود نوشت، دفتر تحقیقات فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) به مدرکی دست یافته که ارتباط مهاجم عربستانی حمله سال ۲۰۱۹ به پایگاه پنساکولا با القاعده را اثبات می‌کند. ، بررسی اطلاعات دو گوشی تلفن همراه ستوان دوم محمد سعید شمران بیانگر ارتباط او با گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان بوده است. از سوی دیگر، شاخه القاعده در یمن مسئولیت حمله به پایگاه پنساکولا در ایالت فلوریدا را برعهده گرفت.

سال گذشته محمد سعید الشمرانی، دانشجوی هوانوردی عربستانی که در آمریکا و در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود با شلیک به سوی سربازان و کارمندان این پایگاه سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را زخمی کرد و سپس با شلیک مستقیم کشته شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها