شش کیلو شمش طلا و ۵۲ میلیارد ریال ارز قاچاق در مرز مریوان کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف بیش از شش کیلوگرم شمش طلا و چهار میلیون و ۴۸۰ هزار دینار عراقی به ارزش بیش از ۵۲ میلیارد ریال در مرز مریوان خبر داد.

شش کیلو شمش طلا و ۵۲ میلیارد ریال ارز قاچاق در مرز مریوان کشف شد

سردار علیرضا مرزبانی اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه و کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتمال خروج محموله طلا و ارز قاچاق از کشور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان هنگ مرزی مریوان قرار گرفت.

وی افزود: پس از ساعت‌ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه روزی و بازرسی از خودروهای در حال خروج از خاک کشور، اکیپ مستقر بر روی پل مرزی باشماق به یک دستگاه تریلی عراقی که قصد خروج از کشور را داشت مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان ادامه داد: مرزبانان پس از بازرسی دقیق از تریلی، مقدار شش کیلو و ۴۳۱ گرم شمش طلا و چهار میلیون و ۴۸۰ هزار دینارعراقی قاچاق را که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

سردار مرزبانی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و توقیف تریلی، یادآور شد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف شده بیش از ۵۲ میلیارد ریال برآورد شده که جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

وی بیان کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم مرزبانی استان کردستان بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها