حمله ملخ‌ها به تهران

هزاران ملخ به مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران حمله‌ور شدند.

حمله ملخ‌ها به تهران

از اواسط هفته جاری، هزاران قطعه از گونه ای ملخ به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین هجوم آورده‌اند که این موضوع علاوه بر هراس مردم، نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به ویژه غله کاران که این روزها مشغول برداشت محصول جو و گندم هستند، به وجودآورده است.

تعداد زیادی از این ملخ‌ها شنبه‌ در خیابان، درختان و کف معابر وجود داشتند و برای عابران و خودروهای عبوری مشکلاتی را به وجود آوردند.

این ملخ‌ها نه فقط در مناطق شهری، که در مناطق روستایی و مزارع گندم و جو نیز حضور دارند و کشاورزان تلاش دارند تا با دفع آن‌ها و برداشت سریع محصول، از وارد شدن خسارات احتمالی پیشگیری کنند.

ملخ در حالت طغیانی آفت محسوب می‌شوند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین در این رابطه گفت : ملخ‌ها در حالت طغیان که برای گیاهان و سایر جانداران مشکل ایجاد کند، آفت محسوب می‌شوند.

عزیز عبدالزاده افزود: بررسی وضعیت طغیانی بودن هجوم ملخ‌ها به دشت ورامین بر عهده مراجع ذیصلاح در جهاد کشاورزی است و محیط زیست نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظری داشته باشد.

ملخ‌ها بومی منطقه هستند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا نیز گفت: ملخ‌های که این روزها در مناطق شهری و روستایی دیده می‌شوند، بومی منطقه بوده و هیچ گونه آسیبی به مزارع کشاورزی وارد نمی‌کنند.

علی عابدی افزود: وضعیت مناسب آب و هوایی، بارش‌های اول فصل و سرسبزی دشت به دلیل نزولات جوی مناسب باعث شده تا میزان زاد و ولد موجودات از جمله ملخ‌ها افزایش پیدا کند، موضوعی که سال گذشته نیز پس از بارش‌های مناسب اول فصل در افزایش تعداد ملخ‌ها و هجوم پروانه‌ها در بخشی از استان تهران مشاهده شد.

وی تأکید کرد: این ملخ به هیچ عنوان آفت نیست و کشاورزان نباید از بابت هجوم آن‌ها نگرانی داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی پیشوا افزود: هم اکنون محصول گندم و جو شهرستان ورامین در حالت خشبی(سخت شدن ساقه و خوشه) قرار دارد و ملخ نمی‎تواند به این محصول آسیب وارد کند.

شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در امتداد یکدیگر قرار دارند.

بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این بخش از استان تهران زیر کشت گندم و جو رفته است.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها