دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه:

منتظر اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره علت فوت زن کپرنشین کرمانشاهی هستیم / بی تدبیری از سوی شهرداری صورت گرفته + فیلم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: شهرداری در زمان تخریب هیچ گونه نماینده‌ای از دادسرای کرمانشاه نخواسته است.

منتظر اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره علت فوت زن کپرنشین کرمانشاهی هستیم / بی تدبیری از سوی شهرداری صورت گرفته + فیلم

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مرگ یک زن سالمند عنوان کرد: در خصوص حادثه موردنظر، طبق گزارشی که از مرجع انتظامی واصل شد، یک خانم ۶۱ ساله در اردوگاه چشمه سفید کرمانشاه فوت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خاطرنشان کرد: در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل می‌شود و در پزشکی قانونی هیچ گونه آثار ضرب و جرح در جسد ملاحظه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: جسد کالبدگشایی شده و در حال حاضر منتظر نتیجه نهایی علت تامه فوت هستیم تا از طرف پزشکی قانونی به ما منعکس شود.

کرمی عنوان کرد: شخصا از محلی که تخریب شده بازدید داشتم. این واحد در حاشیه شهر کرمانشاه در کنار جاده اصلی با یک سازه بلوکی ساده بنا شده بود و شهرداری نیز بنا بر وظایف خود و در راستای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به تخریب و قلع و قمع بنای مذکور اقدام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: نکته قابل تامل این است که شهرداری می‌توانست با مدیریت بهتر و با استفاده از نهاد‌های حمایتی مانند کمک گرفتن از مشاوران بهزیستی و سایر نهاد‌ها این خانم را قانع کنند و در یک بستر آرام تری نسبت به پاکسازی منطقه اقدام کنند.

وی اذعان کرد: متاسفانه این بی تدبیری صورت گرفته و سبب ایجاد هیاهو و جنجال شده است. دستگاه بیل مکانیکی و رفتار‌های آن خانم نیز سبب بروز این حوادث شده است.

کرمی تاکید کرد: آنچه که مسلم است این است که هیچ گونه جراحتی در بدن این خانم به تایید پزشکی قانونی ملاحظه نشده است؛ اما به شهروندان قول می‌دهم که حتما با جدیت و با رعایت تمامی مسائل شرعی، قانونی، حقوق شهروندی و جمع آوری دلایل و مستندات موضوع را پیگیری خواهیم کرد و نتیجه را به سمع و نظر شهروندان خواهیم رساند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در پاسخ به این سئوال که آیا نماینده‌ای از سوی دادستانی در صحنه حضور داشته است یا خیر، عنوان کرد: هیچ نماینده‌ای از سوی دادسرای کرمانشاه در آن محل حضور پیدا نکرده، شهرداری نیز در این خصوص هیچ گونه نماینده‌ای از ما نخواسته است.

وی افزود: در مواردی که به موجب حکم دادگاه جایی باید تخریب شود، نماینده دادستان حضور پیدا می‌کند، اما در مواردی که سازه ها،به نوعی نیست که به عنوان ساختمان لحاظ شود و در واقع رفع مزاحمت است، مستندا به قانون ۵۵ شهرداری ها، شهرداری خود راسا اقدام به این کار خواهد کرد.

کرمی در ادامه گفت: در حال حاضر پرونده به بازپرس ویژه قتل ارجاع شده و خواسته شده تا با جدیت و ظرافت کامل و رعایت تمامی جوانب مورد نظر، موضوع بررسی شود. این پرونده از نظر ما یک پرونده قتل است و در شعبه ویژه قتل نیز در حال رسیدگی است. اما موضوعی که بسیار قابل اهمیت است علت تامه قتل از نظر پزشکی قانونی است. تازمانی که ندانیم علت فوت دقیقا چه بوده است نمی‌توان اظهار نظر دقیق و وشنی از این پرونده داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه برادر این خانم شکایتی را انجام داده است افزود: این شکایت مبنای رسیدگی ما است.

کرمی در ادامه با بیان اینکه علت فوت باید دقیقا مشخص شود تا بر اساس آن بتوان تصمیم قانونی گرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه جراحتی در بدن این خانم وجود ندارد باید آزمایش‌های بالینی و سم شناسی انجام شود و این کار باتوجه به تخصص‌های پزشکی زمان بر است و ممکن است زمانی در حدرود ۱۵ تا ۲۰ روز را دربربگیرد.

منبع: میزان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • زن
    0

    چرا کسی بداد ظلم هایی که بزنان کشورمان از جانب مردان میشود بطور جدی وارد نمشود ،هیچ کشوری بدبختی زنان ما را ندارد ،مگر ما در قرون ۱۴۰۰ سال پیش زندگی میکنیم ؟ ما زنان مشکلات را با جان و دل احساس میکنیم .

  • دست فروش
    0

    اصلا پرنس

  • تو جی میگی ازکدوم ظلم حرف میزنی همه اختیارات دست زنهاست علیکی داد نزن
    0

    همه چی دست زنها ست یرو دادگاه خانواده ببین چ خبره چقد ر مرد بخاطر مهریه با نفقه تو زندان هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها