دادستان قزوین:

مورد مبتلا به کرونا در زندان‌های استان قزوین نداشتیم

دادستان قزوین گفت: تاکنون هیچ‌گونه ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان مشاهده نشده و از حیث کنترل زندان‌ها، جزو استان‌های برتر کشور هستیم .

مورد مبتلا به کرونا در زندان‌های استان قزوین نداشتیم

محمد قاسمی، در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: متأسفانه برخی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری از کرونا جدیت ندارند و این موضوع در شرایط حساسی که سلامت عمومی در مخاطره است، قابل پذیرش نیست و قطعاً این بی‌تفاوتی که در برخی دستگاه‌ها شاهد هستیم، اجرای مصوبات را خدشه‌دار کرده و این موضوع قابل‌تعقیب است.

وی افزود: کمیته نظارت بر اجرای مصوبات باید اقدامات نظارتی خود را تشدید کند تا دستگاه‌های متولی در اجرای مصوبات این ستاد غفلت و کوتاهی نکنند و مصوبات مربوطه را در حیطه وظایف سازمانی به‌درستی و مطابق با دستورالعمل‌ها اجرایی کنند، زیرا این مصوبات در حضور بالاترین مقامات استانی به تصویب می‌رسد.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: گشت‌های مشترک با حضور نمایندگان دادستانی و سایر دستگاه‌های متولی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و نظارت بر اجرای مصوبات به‌صورت مستمر در حوزه‌های مختلف فعال است، به‌گونه‌ای که طی روزهای اخیر چندین واحد صنفی در سطح شهر قزوین به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده و روند برخورد با متخلفان همچنان ادامه دارد و بدون شک با تداوم این اقدامات نظارتی، درصد تخلفات کاهش خواهد یافت.

قاسمی با بیان این که در گزارش عدم اجرای مصوبات باید جزئیات دقیقاً اعلام شود، تأکید کرد: کلی گویی در خصوص عدم اجرای مصوبات، دردی را دوا نمی‌کند و راه فرار را برای متخلفین باز می‌کند.

وی گفت: اجازه فعالیت به برخی از صنوف به دلیل رفاه حال مردم و شرایط خاص اقتصادی داده شده است و نباید این موضوع سلامت عمومی را به مخاطره بیاندازد، لذا اصناف موظفند بر اساس شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و روشن است که در صورت تخلف، با آن‌ها برخورد و از ادامه کارشان جلوگیری به عمل می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: برخی صنوف بدون اخذ مجوزهای قانونی فعالیت می‌کنند و به همین خاطر از پروسه نظارت خارج هستند، لذا شناسایی و برخورد با این صنوف باید در اولویت دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا قرار گیرد.

پلمب به دلیل استفاده از قلیان در شرایط کرونایی

وی با اعلام ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی به دلیل مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: تیم‌های بازرسی با حضور نمایندگان دادستانی فعال شده و طی روزهای اخیر چندین واحد صنفی، رستوران، سفره خانه سنتی به دلیل عرضه قلیان پلمب و با متخلفان برخورد و برای آنان پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

دادستان قزوین در ادامه افزود: در آستانه فصل تابستان قرار داریم و به همین خاطر جمع‌آوری معتادین متجاهر در دستور کار دادستانی قرار دارد تا خانواده‌ها و شهروندان از آسیب‌های اجتماعی و جرائم احتمالی ناشی از حضور معتادین در سطح پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن عمومی و تفریحی در امان بمانند.

وی بیان کرد: در خصوص نحوه بازگشت زندانیان از مرخصی، کنترل دقیقی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و تاکنون هیچ‌گونه ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان مشاهده نشده و از حیث کنترل زندان‌ها، جزو استان‌های برتر کشور هستیم و البته حدود یک سوم از زندانیان به مرخصی رفته، با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به صورت ارادی به زندان بازگشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: زندگی کردن در شرایط کرونایی باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت مستمر آموزش داده شود و همه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه باید با مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این راستا ایفای نقش کرده و از آن غافل نشوند و قطعاً بی‌تفاوتی، سلامت جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ایجاد شرایط بحرانی متصو وامکان‌پذیر است و در این صورت، چه بسا محدودیت‌های قبلی علیرغم میل مسئولان مجدداً اعمال شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها