سنگ‌نگاره‌های تاریخی شهرستان ورزقان شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از شناسنامه دار کردن سنگ‌نگاره‌های شهرستان ورزقان و نیز راه‌اندازی موزه سنگ نگاره در محدوده عمارت تاریخی امیر ارشد خبر داد.

سنگ‌نگاره‌های تاریخی شهرستان ورزقان شناسنامه‌دار می‌شوند

احمد حمزه زاده در دیدار با فرماندار ورزقان، از شناسنامه دار کردن سنگ‌نگاره‌های شهرستان ورزقان و نیز راه‌اندازی موزه سنگ نگاره در محدوده عمارت تاریخی امیر ارشد خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تکمیل طرح مرمت و تبدیل عمارت تاریخی امیر ارشد به مجتمع خدماتی رفاهی با همکاری بخشداری ورزقان و توسط دهیاری روستای آبخواره تا پایان سال خبر داد.

ارسباران ظرفیت توسعه ورزقان بر پایه توسعه گردشگری

محمدباقر خانی در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره استقبال خوب مسافران و گردشگران از امکان تاریخی و گردشگری این شهرستان در فصول بهار و تابستان، خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با بیماری کرونا ویروس در کنار رونق صنعت گردشگری شد.

وی احداث مجتمع‌های بین راهی و مرمت کاروان‌سراهای تاریخی را برای رفاه حال مسافران و رونق گردشگری در این شهرستان ضروری دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان طرح مسیر گردشگری قلعه جوشین ورزقان به قلعه بابک کلیبر را برای توسعه صنعت گردشگری منطقه و استان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالعات طرح مذکور به پایان رسیده و با جذب سرمایه گذار این طرح با رویکرد گردشگری طبیعت و بدون دخل و تصرف در طبیعت عملیاتی خواهد شد.

و با اشاره به آداب و سنن متعدد در مناطق روستایی شهرستان به ویژه روستاهای جنگلی گفت: مطالعات مردم‌شناسی روستاهای واقع در دل جنگل‌های ارسباران می‌تواند در حفظ، احیا و معرفی خصوصیت‌ها و نحوه زندگی مردمان این منطقه بسیار مهم باشد.

محمدباقر خانی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان که موجب جذب گردشگران بی‌شماری به شهرستان می‌شود؛ دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیل باید با آمادگی کامل به مسافران ارائه خدمات نمایند.

وی با اشاره به نصب چند مورد دوربین پایش تصویری در شهر ورزقان، از ضرورت افزایش تعداد این دوربین‌ها در شهر ورزقان و نیز نصب تعدادی دیگر از دوربین‌های پایش تصویری در شهر خاروانا و برخی روستاهای شهرستان خبر داد.

فرماندار ورزقان تکمیل بزرگراه خواجه-ورزقان را برای توسعه شهرستان حیاتی دانست و گفت: کلیه عوامل بزرگراه اعم از کارفرما، دستگاه نظارت و پیمانکاران می‌بایست؛ با جدیت هرچه تمام‌تر برای اتمام پروژه تلاش نمایند.

وی افزود: با تکمیل قطعات دیگر بزرگراه تا مرز نوردوز شاهد پیشرفت و آبادانی شهرستان ورزقان خواهیم بود.

بخشدار مرکزی ورزقان و رئیس اداره میراث فرهنگی ورزقان نیز در این جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها