داروی مورد نیاز 10 هزار بیمار کرونایی در کرمانشاه را دپو کرده‌ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دپوی داروهای مورد نیاز برای 10 هزار بیمار کرونایی در استان خبر داد و افزود: نگرانی بابت کمبود دارو نداریم.

داروی مورد نیاز 10 هزار بیمار کرونایی در کرمانشاه را دپو کرده‌ایم

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا در استان نقشه راه این بیماری تدوین و در جلسه ستاد کرونای استان مصوب شد، گفت: بر اساس این نقشه راه، استان خود را برای پذیرش بستری هزار بیمار آماده کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان های گلستان و فارابی به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده و در دیگر بیمارستانهای استان نیز 10 درصد تخت‌ها برای بستری این بیماران در نظر گرفته شده است.

مرادی با اشاره به بهبود وضعیت استان در بحث تجهیزات محافظتی کرونا گفت: در روزهای اول بیماری حتی یک ماسک هم در استان تولید نمی شد، اما در حال حاضر به ظرفیت تولید روزانه 70 هزار ماسک رسیده ایم که در روزهای اخیر این امر به دلیل کمبود پارچه استاندارد تولید ماسک با مشکل مواجه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده هم وضعیت بسیار خوبی داریم و در تولید این محصولات به خودکفایی رسیده ایم.

مرادی به تامین نیازهای دارویی استان در بحث کرونا هم اشاره کرد و افزود: بر اساس نقشه راه تدوین شده، داروهای مورد نیاز برای 10 هزار بیمار کرونایی را دپو کرده ایم و کمبودی در این زمینه نداریم.

وی در ادامه با اشاره به شروع اخذ تست کرونا از بیماران سرپایی در استان از هشتم فروردین امسال گفت: تاکنون 19 هزار تست کرونا در استان انجام شده که از این تعداد 4872 مورد مثبت شده است.

وی افزود: افزایش تعداد مبتلایان نشان دهنده عملکرد خوب ما در بحث غربالگری است، البته زمانی این غربالگری نتیجه بخش است که مردم همکاری کرده و مبتلایان شناسایی شده به بهترین نحو خود را قرنطینه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در دو هفته اخیر گفت: این شرایط ما را در وضعیت "هشدار" کرونا قرار داده و امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر مردم بتوانیم کنترل مطلوبی در بحث این بیماری داشته باشیم.

توقف یک هفته‌ای تولید ماسک در کرمانشاه در شرایط هشدار کرونا

هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با انتقاد از عدم مدیریت مناسب در بحث توزیع پارچه استاندارد ماسک در کشور گفت: مسئولیت این کار به وزارت صمت واگذار شده، اما شاهد هستیم در کشور در این زمینه پاس‌کاری می شود و عملا در این زمینه دچار مشکل هستیم.

وی افزود: استان کرمانشاه هم اکنون در وضعیت "هشدار" کرونا قرار دارد و علی رغم این وضعیت تولید ماسک در استان به دلیل کمبود پارچه استاندارد یک هفته ای است که متوقف شده و باید این وضعیت از سوی وزارت صمت مدیریت شود.

مجالس ترحیم ممنوع شود

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با انتقاد از برگزاری مجالس ترحیم در استان، از ستاد کرونای استان خواست تا مصوبه ای در این زمینه تصویب کرده و برگزاری مجالس ترحیم را ممنوع کنند.

وی افزود: متاسفانه بعضا شاهد برگزاری برخی مراسم ترحیم پرتجع و با جمعیت چند صدنفری هستیم و ضروری است در این زمینه ابلاغیه صادر شده و برگزاری این مجالس ممنوع شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها