تعداد جانباختگان از مرز ۸۰۰۰ نفر گذشت/ ۹ استان در وضعیت هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

تعداد جانباختگان از مرز ۸۰۰۰ نفر گذشت/ ۹ استان در وضعیت هشدار

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز( ۱۴ خرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و دو هزار و ۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۲ نفر رسید.

جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۲۵۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور همچنین گفت: تا کنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اظهار کرد: استان‌های هرمزگان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

جهانپور تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • عباس
    0

    خدایاخودت به بنده هات رحم کن که قتل عامشون نکنن هیچکس به فکربنده هات نیس

  • ...
    0

    آمارهاتون خياي مسخره ست، اون موقعي كه مبتلايان حدود ٧٠٠ تا بود فوتي ها همينقدر بود . الان هم كه سه هزار تا زده بالا . بازم فوتي ها همونقدره ... اون موقع كه آمار پايين اومد ميگفتيد ٢٥٠٠ نفر در وضعيت شديد بيماري بستري هستند ، الان هم كه آمار زده بالاي سه هزار تا ، همون ٢٥٠٠ نفر در وضعيت شديد بيماري اند ... فكر كرديد همه مثل خودتون احمقند ؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا تمامش کن امین

  • ناشناس
    0

    اگر چند سال پیش ۵۰ درصد اخبار صدا و سیما دروغ بود ، متاسفانه حالا ۹۹ درصد اخبار دروغ شده ، مسئولین مردم را یک سری نادان فرض کردند. با این رویه آمار رای دهندگانشان در دوره بعد به زیر ۳۰ درصد خواهد رسید

  • خلیل
    0

    انچنان هم تیتر شما نمی‌خونه خبر فوری اما تابلوی امار کرونا شما همچنان دیروز را نشان میده؟

  • کاربر ناشناس
    0

    همه گرفتن، وضعیت هشدار یعنی چه؟

  • ایران
    0

    خدا میگه تو رعایت کن بقیه ش با من

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      به خودت گف

  • محمد
    0

    مردم به فکر خودشان نیستن در حال چپاول کردن همدیگر اون هم به نفع دولت دارند کار می کنند هرچیه مسافرت زیاد در امد دولت زیادتر از مصرف بنزین

  • محمد
    0

    خبر خوبی نیست ولی نکات مثبتی داره با مقایسه با امار روزهای قبل تعداد تست روزانه به ۲۲ هزار رسیده البته هنوز کمه تاثیر افزایش مبتلایان روی امار فوت شدگان هفته بعد مشخص میشه ولی باید رفتار مردم عوض بشه به همین دلیل اخبار منفی گاهی مفیده اگه این رفتار اجتماعی پاییز و زمستان ادامه داشته باشه فاجعه پیش میاد مرور تاریخ هشدار دهندس انفولانرا تقریبا یه بیماری عادی شده ولی میلیون ها نفر رو کشته تا عادی بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها