فسیل‌های انقلاب چه کسانی هستند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی افراد به دلیل اینکه توقعاتی از انقلاب داشتند و می‌خواستند پست و منصب به آنها داده شود یا اینکه در موقعیت‌هایی باقی بمانند اما منصبی به آنها داده نشد، از انقلاب برگشتند و فسیل شدند.

فسیل‌های انقلاب چه کسانی هستند؟

محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود به افرادی که زمانی انقلابی بودند و امروز تبدیل به فسیل‌هایی شده‌اند که اصل انقلاب علیه این فسیل‌ها بوده است، اشاره کردند. به تعبیر ایشان برخی افراد برخلاف امام (ره) که تحول آفرین بودند، دچار تحول معکوس و منفی شدند.

مجتهد شبستری گفت: البته این افراد نمی‌توانند روند تحولی کشور را تغییر بدهند بلکه تنها از گردونه انقلاب خارج شده‌اند.

وی افزود: این عده، چه از روحانیت باشند و چه از کسوت‌های دیگر، به دلیل اینکه از انقلاب ریزش کردند و روحیه انقلابی‌گری را از دست دادند، فسیل شدند و دیگر در جامعه بی‌خاصیت تلقی می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این فسیل‌ها از ابتدا مبانی ایمانی قوی نداشتند و کج فکر بودند، اظهار کرد: برخی افراد به دلیل اینکه توقعاتی از انقلاب داشتند و می‌خواستند پست و منصب به آنها داده شود یا اینکه در موقعیت‌هایی که بودند، باقی بمانند اما منصبی به آنها داده نشد، از انقلاب برگشتند و فسیل شدند.

مجتهد شبستری با اشاره به هشدار رهبر انقلاب مبنی بر مساله ارتجاع در انقلاب، گفت: رهبری تاکید کردند که تحولات رخ داده در کشور کافی نبوده است. به عنوان مثال در برخی مسائل اقتصادی، آن پیشرفت لازم را نداشتیم و این ناشی از عدم توجه به رهنمودهای رهبری است. اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌شد ما قطعاً بی‌نیازی از نفت داشتیم و وضع معیشت مردم بهتر از وضع فعلی بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های خارجی و تبلیغات دشمن یکی از عوامل ضعف در اقتصاد و فرهنگ ماست، تصریح کرد: یکی از عوامل ضعف، رکود و بی‌تحرکی داخلی است. در بسیاری از موارد می‌توانستیم اقتصاد خود را پویا کنیم و تحولی در تولید داشته باشیم اما اقدام نکردیم و دچار انفعال و بعضاً عقب‌گرد شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مسائل فرهنگی و اخلاقی هم شاهد برخی مفاسد از جمله کثرت طلاق و اعتیاد هستیم که این مساله ناشی از عدم توجه به احکام اسلامی و هشدارهای رهبر انقلاب بوده است. متاسفانه در این مسائل نیز با توقف یا عقب‌گرد مواجه شده‌ایم.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ابراهیم ایرانپور میارکه
    0

    (فسیل های انقلاب )تعبیر زیبایی که رهبری معظم انقلاب در سی ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)در مورد افراد بیان کردند .آنانی که خود را نه مدیون انقلاب می دانند بلکه طلبکار انقلاب واسلام ونظام اسلامی می دانند .قطار انقلاب شتابان درحال حرکت است . درمسیر حرکت قطار انقلاب بی شک جاماندگان بسیاری وجود داشته ونتوانسته اند خود را به آن برسانند .در این میان بسیاری از افراد که سوار بر این قطار شده وریرش نموده وتند باد حرکت قطار انقلاب در مسیر خود وعبور از پیچ وخم راهها وجاده ها آنان را دچار غرور ونخوت کرده ودچار منیت شده وبه تصور این که من آنم که ...غرور خود بزرگ بینی وجاه طلبی ومنفعت طلبی باعث گردید که از گردونه ی نظام اسلامی خارج شوند وبه گوشه ای بخرنند .عده ای دچار جمود فکری گشته وبه خیال آنکه ملت با آنان است خودی نشان دادند واطلاعیه و شب نامه ا ی توزیع نمودند ودر صدد بر آمدند که نه خود را قربانی ملت کنند بلکه ملت را فدای خود ومطامع وهوس های خود کنند .آنان هم خود را آزمودند و اسیر توهمات جاهلانه خود گشتند .اما واقعیت این ملت ومردم چیز دیگری است .ملت با هیچ فرد وگروه وجناحی وحزبی عقد اخوت وبرادری نبسته .ملت با اسلام است وخدا .آنان خادمان خود را می شناسند وازمنافقان وفرصت طلبان بیزارند .راتشکر وسپاس ابراهیم ایرانپور مبارکه

    نظرات شما -
    • عادل
      0

      با سلام عزیزم یک احتمال دارد کسانی هم که ماندند دلایل خاصی داشته باشد!!! نمیشود که هر کس انتقاد کند یا چشم نگوید مسلمان نیست!!! در ضمن اسلام واقعی با چیزی که بنده در جامعه می بینم و می بینید خیلی فرق دارد.. ربا دروغ چاپلوسی تهمت اختلاص دزدی غیبت فساد افزایش روز به روز فقرا و ثروتمند تر شدن یک عده و خیلی موارد دیگد بعدش وقتی مشخصات کاملتون را بیان کردید یاد بیانیه های تبلیغاتی افتادم....

  • حسین
    0

    پس میتوان نتیجه گرفت که دعوا بر سر پست است و این البته حرف درستی است. ولی نتیجه عکس آن اینست که آقایانی هم که الان در مسند نشسته اند، اگر پستی نمی گرفتند، آیا تبدیل به فسیل می شدند؟ اینطوری که خیلی بد میشه!

  • ز
    0

    آنهایی که از انقلاب تا الان نفس می زنند خیلی چیزها را می دانند فقط آنهایی که می خواهند حرف بزنند مواظب باشند که زیر منبری ها به تبسم آنها را نگاه نکنند !!!

  • ناقابل
    0

    اتفاقا فسیل بودن در افکار وتار تنیدن بخود می باشد که خیلی ها از ان به منصب رسیدند.

  • احمدی
    0

    معلوم نیست که اگر خودت هم پستی نداشتی ایا جز ان فسیل ها می بودی یا خیر ؟ پاچه خورای بزرگترین مشکل امروز کشور است .

  • علی
    0

    امروز دیگر چهل سال از کلی گویی واشارات مبهم گذشته به نظر میرسد وقت شفافیت در امور فر رسیده است اگر هرمسئولی اشاره به فسادی دارد که انقلاب را به خطر انداخته است لازم است نام آن مسئول را ذکر کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها