بازتاب انتخاب جانشین مرحوم سیامند رحمان در رسانه انگلیسی

انتخاب

بازتاب انتخاب جانشین مرحوم سیامند رحمان در رسانه انگلیسی

سایت انگلیسی اینسایدگیمز، انتخاب "منصور پورمیرزایی" را به عنوان جانشین وزنه بردار صاحب‌نام فقید تیم ملی وزنه برداری معلولان کشورمان، منعکس کرد.

این رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی تحت عنوان «فدراسیون جانبازان و معلولان ایران، پورمیرزایی را برای ادامه میراث رحمان مشخص کرد»، نوشت: ایران، منصور پورمیرزایی را به عنوان بهترین امید کشور برای پُر کردن خلاء مرحوم سیامند رحمان، ستاره وزنه برداری، معرفی کرده است.

علی اصغر رواسی، سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران اعلام کرده که امید است پورمیرزایی بتواند دستاورد‌های عالی رحمان را در دسته سنگین وزن تکرار کند. مرحوم رحمان که به عنوان قوی‌ترین پارالمپین جهان شناخته می‌شود که در بازی‌های پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶ مدال طلا گرفت. قهرمان ۳ دوره مسابقات جهانی که رکورد دسته بعلاوه ۱۰۷ کیلوگرم مردان جهان را با بالا بردن ۳۱۰ کیلوگرم در برزیل شکست، به طرز غم انگیزی ماه مارس در اثر سکته قلبی در ۳۲ سالگی درگذشت. از آن زمان به بعد بنای یادبودی در شهر زادگاهش، "اوشنویه " برای او ساخته شده است.

رواسی گفت: درگذشت ناگهانی سیامند رحمان ضربه بزرگی به این تیم وارد کرد و ابتدا باید تلاش کرد تا روحیه تیم را بازیابی کنیم و سپس برای بازی‌های پارالمپیک توکیو آماده شویم. در حال حاضر، منصور پورمیرزایی، که قبلا سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرده است، بهترین گزینه برای جایگزینی رحمان است و امیدواریم که او بتواند طلای رحمان را در توکیو تکرار کند. ما سعی خواهیم کرد رکورد او را بهبود ببخشیم تا او بتواند جایگزینی مناسب برای رحمان باشد.

لازم به ذکر است که مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها