۲۳ هزار بسته معیشتی، بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان کردستان توزیع شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی، ماسک رایگان و غذای گرم در استان اقدامی ارزشمند از سوی هیئات مذهبی است.

۲۳ هزار بسته معیشتی، بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان کردستان توزیع شد

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در جلسه شورای هیئات مذهبی کردستان، اظهار داشت: از منظر دین بسیاری از فعالیت‌ها جنبه فردی و خصوصی دارد و بسیاری از تعالیم در دین اسلام به رشد افراد و زمینه سازی برای تعالی فرد اشاره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از آموزه‌های دینی و اسلامی ماهیت و هویت اجتماعی دارند، افزود: اگر اجتماعات، همدلی و همکاری مردم نباشد بسیاری از فرامین و آموزه های دینی بر زمین می‌ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و برنامه‌های تعاملی مانند برپایی نماز جماعت و عبادات جمعی تعطیل شد اما افرادی در قالب فعالیت فردی، بخشی از این خلاء‌ها را با کمک به دیگران جبران کردند.

حجت الاسلام حاتمیان یادآور شد: نقش‌آفرینی هیئات مذهبی عمدتاً رویکرد اجتماعی دارد و بر اساس نگرش‌های اجتماعی و رویکردهای عمومی و فراگیر حرکت می‌کنند و بر این اساس با توجه به تعطیلی مجالس و اجتماعات اما هیئات مذهبی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک به اقشار آسیب‌پذیر اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

وی بیان کرد: بی‌شک از منظر دین مبین اسلام، عبادات تنها منظر رشد انسان نیست بلکه کارکردهای فردی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود، کمک‌رسانی‌ها به آسیب‌دیدگان کرونا زمینه‌ساز رشد و تعالی افرادی است که در این حرکت ارزشمند تلاش کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هیئات مذهبی را به‌عنوان محبان اهل بیت (ع) دانست و گفت: باید کردار و منش اجتماعی آنها به گونه‌ای باشد که الگوی مردم جامعه باشند.

حجت الاسلام حاتمیان اظهار داشت: کارکرد هیئات مذهبی به گونه‌ای است که می‌توانند از طلاق پیشگیری کنند و همچنین به تحکیم بنیان خانواده، رفع اختلافات و اندیشه و نظرها بپردازند.

وی در پایان، طرح مواسات و همدلی را بهترین برنامه هیئات مذهبی دانست و افزود: تلاش هیئات مذهبی استان کردستان در سطح شهر و روستاها تحسین برانگیز است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها